lägenhet och kalkon-Astrid

Pustar ut. Det skriker i benen. Rask promenad i ca timmen i motvind och duggregn.
Uppfriskande. 
Nytt avsnitt av favorit podden i lurarna.
En timmes nervarv innan det är dags att åka till jobbet. 
Svårt att sova igår. Kollade två Estonia avsnitt. 

Drömde om en helt fantastisk lägenhet. Jag vill inte bo i lägenhet igen,iallafall inte närmsta 15 åren men den lägenheten som vi lånade över en helg i min dröm. Vilken lägenhet och vilken utsikt. 

Häromnatten drömde jag om kalkon-Astrids gård. Jag älskade den gården som liten trots att jag var livrädd för kalkonerna som huserade där. Dom var många och dom kunde nypas. Om jag minns rätt så ligger gården mellan Kolsva och Solmyra. Jag undrar om den ens finns kvar idag.
Astrid gör det inte iallafall. Osäker på om hon var en släkting till min gammelmormor eller om hon var vän med familjen. Det måste jag fråga mamma om.
Hon hade alltid gummistövlar,förkläde och huckle. Tuff kvinna som drev sin gård. 



Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback