Farsdag

Jag är egentligen emot att ha dagar när man ska hylla och uppskatta mamma,pappa,kärleken,de döda osv. 
Jag tror på spontan och regelbunden uppskattning året om genom att bemöta personen på ett förtjänat sätt, visa och uttrycka uppskattning och tacksamhet och visa personen att hen är älskad. 
Sen kan det väl vara trevligt att alla roller får en egen dag och lite extra fokus men det känns ändå väldigt opersonligt och materialiserat. 
Hur som. 
Till alla fäder därute levande (och icke levande). Njut av eran dag och jag hoppas att ni bemöter och tar hand om/har tagit hand era barn väl..
 
Pappa. Jag saknar dig. Du var inte perfekt och du hade tappat en hel del ur din "verktygslåda". Men jag vet att du kunde och jag vet var du var på väg. Tyvärr hann döden före. Jag vet också hur fenomenal du var på att uttrycka dig och få det du sa att kännas äkta för jag kände mig älskad. Såg du mig och Anne däruppifrån när vi drog dina flyttlådor genom ditt älskade snödränkta Surahammar? Vi tror det. 
 
Thomas. Min andra pappa sedan 1993.
Vilken klippa du är. För snäll för ditt eget bästa. 
Den bästa morfar man kan ha tycker Nathanael (och jag med).
Som du stått ut genom åren.. framför allt när både jag och Jocke bodde hemma. 
Glansspray på golvet och Oasis till trots så har vi alltid känt att du funnits där för oss. Men du kunde ha tagit lite mer beslut över mammas huvud än vad du gjorde 🙂
Men det har du förbättrat nu med nästa generation. 
 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback