Då var det gjort

Ortopedsbesöket avklarat. 
Tydligen så har jag något som heter impingement syndrome. Satt som en frågetecken. 
Tydligen är senan mellan skulderblad och överarm som går igenom mellanrummet mellan axel och överarm klämd och av det har inflammation uppstått. 
Steg 1 har jag redan gått på i 7 månader vilket är medicinering och sjukgymnastik. 
Steg 2 fick jag idag. Kortisonspruta. 
Om jag inte blir bättre av kortisonet inom 3 veckor så ska jag få en spruta till. 
Om 6 veckor återbesök. Har jag inte svarat på kortison så är steg 3 operation  
Jag höll på att svimma. Har operationsskräck. Även om det är knappt mer än ett ingrepp så nojjar jag. 
Läkaren själv var opererad för samma åkomma och berättade lite lugnande om saken. Det jag inte gillade var 6 månaders rehab. 
Jag hoppas så att jag är en av dom ca 55% som svarar på kortisonbehandling. 
Det här varit lite mycket senaste året. Det får räcka nu ett tag tycker jag. 
Ska tydligen bli sämre i ca 2 dagar framåt vilket är vanligt vid kortisonspruta. 
Fick lokalbedövning iblandat i sprutan. Den började släppa mitt inne på ICA maxi. Inte behagligt. 
Jag har tacksamt ganska så hög smärttröskel men tänker ändå ta det lilla lugna idag  

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback