Lyckan i sinnesintryck

Det där med att svepas med i intryck, 
Något man ser, något man hör, något man känner, något man luktar, något man smakar. 
Jag vet inte om högkänsliga personer eller personer med NPF diagnoser har lättare för denna typ av uppskattning eller om det mer ligger i personligeheten. Det låter jag vara osagt. 
Jag är iallafall en sådan person som uppskattar och verkligen njuter av stunder och ögonblick som uppstår med mina sinnen. 
 
En grön jämn gräsmattta
Någon som doftar gott
En tonartshöjning i en låt
färgskiftningar i hunds päls
En plötsligt doft av kaffe
känslan av olika material i händerna eller mot huden
skenet från en lampa
hus  med vackra detaljer
trägolv under nakna fötter 
blicken från en betande ko
Doften av mossa och fukt i skogen
Ett höstträd i solljus
Doften av tvätt som torkat utomhus
Blomman som gör hela buketten ( det är alltid en blomma som är lite finare än det andra) 
Känslan av en renbäddad säng
Ljudet av en skogsduva 
formen av en sten
 
exempel på sådant som verkligen kan få mig att stanna upp och bli fashinerad eller förundrad eller bara glad i själen. Saker som min uppmärksamhet dras till oplanerat. 
 
Lyckligtvis har jag en son som är likadan. 

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback