lite jul och tankar

Hade en alldeles lagom julafton igår. Var hos Eva i Ursvik. Lugnt och skönt och ingen stress. Kollade på Kalle alla,fikade,åt mat och öppnade lite klappar. Tittade lite på tv,spelade plump och uno. Hemma runt 19:30. Hoppade i pyamasen direkt. Packade inför idag och sen pillade med nya saker som kom i klapparna med Nathanael. Bläddrade lite i en bok i sängen innan sovdags. Sov dåligt inatt. Oroligt och ytligt. 
\n
\n
\nSitter i bilen på väg till Öland nu.
\n
\nJul med mamma,Thomas, brorsan med familj och så vi. 
\n
\n
\nLite blandade känslor. Hade jag inte haft barn så hade jag inte åkt ner i år. Jag känner mig trött i själen. Det här varit ett tufft år på många plan. 
\n
\nMin familj är väldigt extroverta, dominanta och älskar att stå i centrum. Jag är precis tvärtom. Med min högkänslighet,ADD och personlighet så blir jag lätt utmattad av dessa sammankomster. Tempot är högt, det pratas hela tiden, många personer som tar sin plats och hörs. Hela min släkt på min sida är den typen. Förutom jag och min äldsta och yngsta kusin. Sen har vi några utan blodsband,Thomas och Marcus som inte heller är av den typen som vill vara i centrum.  Nu ses inte större delen av släkten längre men det räcker med den lilla del som träffas idag. Nathanael är också högkönslig och har också diagnosen ADD men han klarar dessa sammankomster bättre än mig. Han krigar om sin plats och uppmärksamhet. Jag gör det inte. Jag pratar när det behövs,när jag har nåt att säga annars trivs jag bäst i bakgrunden. Låter kanske konstigt eller sorgligt men det kan jag inte påstå att det är.
\nJag längtar dock efter mina två syskonbarn. Missar mycket av deras utveckling när man bor så långt ifrån varandra.
\nNathanael ska stanna på Öland till den 7e januari. Han får mer sällskap därnere än hemma med två arbetande föräldrar efter nyår. Än så länge så älskar han att vara därnere så det är bra att han har möjligheten.
\n
\nNågot mer jag längtar till är att besöka gravarna. Det är känslosamt men något jag måste göra.
\n
\nÅker hem på söndag. Ledig på måndag.
\nSkönt med en dag att landa på efter denna helg innan jobb.








Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback