2020

Nyårsklänningen är på. Nyårsmaten i magen och har precis som vanligt skrattat så tårarna rinner till grevinnan och betjänten. 

Året har varit annorlunda. Tufft men också bra. 
Kort resumé. 

Januari: åkte till London. Warner bros studios harry potter var höjdpunkten av många fina stunder på den resan. När jag som 35 åring hoppar upp och ner i den eufori för att Gringotts finns på riktigt. Då är man i nörd himlen. Kissen kom till oss för andra gången.
Jag gjorde också min sista dag på mitt gamla jobb. Det var en befrielse att komma därifrån men när sonen till en av mina kontaktpersoner kommer springandes 5 min innan jag slutade med tårar i ögonen och säger "åh jag hann" och ger mig en lång kram och blommor då var det nästan så att jag ångrade mitt beslut. Ledig 12 dagar. Sen började jag på mitt nuvarande jobb. Bästa beslutet i år. 

Februari: jag fyllde år. Träffade vänner och vi bowlade. Planerade nya badrummet. 

Mars: nya badrummet blir till. Däckar i vad vi då tror är influensa. Brorsan fyller 30 men kan inte fira pga avstånd och sjukdom. 

April. Tillfrisknar efter 12 dagars sjukdom. Jobbar 6 dagar. Träffar allt och alla utomhus. Många promenader och utomhus fika.  Har påsklunch på påskafton i vår trädgård. 5 timmar senare däckad i 40 graders feber. Testar positivt för covid 9 dagar senare. 

Maj: åker till Öland. Öppnar stugan för säsongen. Har 172 års kalas hos mamma för alla oss som fyllt år sedan vi sågs sist.  
Sålde växthuset och byggde soldäck. Kissen kom till oss för tredje gången..

Juni: Nathanael går ut mellanstadiet. Nöjd kille med fina betyg. Firade midsommar utomhus i  vår trädgård med grannar och Eva. 
Tjejdygn på landet med Anette drinkar och samtal kring elden till tuppen gal.  
Afterwork med mina gamla kollegor. 
Fick träffa våra vänners lilla Stella för första gången. 

Juli:semester. Spenderade hela på Öland. Bad,sol, härligt umgänge med grannarna. Lagfight på boda borg i Karlskrona. 15 kamp hemma på tomten. Grillkväll hos mamma. Trollskogen. Äleklintas kust. Kapelludden och heliga Birgittas kapell. Södviks årliga loppisfest. Övernattningsmys med Kelly. Och mycket mer. 

Augusti: sjukskriven för axelproblem. Nathanael börjar ny skola  vi har heldag i Söderköping. Badar i Trosa havsbad. Bygger altan. Njuter av sista sommardagarna. Jag tar äntligen kontakt med någon från förr, extra tacksam för det.. 

September: åker till Öland. Stänger ner för säsongen. Firar mamma och Jamie som fyllt år. Mysdag med Anette. Heldag med min bästa vän i city. Kämpar med känslan av att inte känna igen mig själv efter coronan. 
Eva får stressfraktur och hamnar i rullstol. 

Oktober:Nathanael fyller tonåring. Har släktkalas. Sjukskriven och kortisonbehandlas. Får äntligen diagnos på axelproblemet. Skaffar aktivitetsklockor. 
Renovering av Nathanaels rum. 

November: jobbar mycket. Kämpar med Nathanaels skoltrötthet. Tar lite dagen som det kommer. svårt att planera. Osäker tid som hindrar planerade besök hos vänner. 
Kissen kommer för fjärde gången. Första advent och pysselmys. 

December: förbereder inför jul. Många promenader. Får reda på att jag måste opereras i axeln..Trött på regn och mörker. 
Firar jul i Ursvik och på Öland..Nathanael på Öland. 

Det var det lite smått och gott från året. 
Året har haft sina ups and downs 

Nästa år hoppas jag på bättre hälsa för alla, att vi kan leva restriktionsfritt, kunna träffas,kramas,prata och vara. 

Personliga mål tar jag en annan dag. 

Gott nytt år. 


Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback