I made it

Tänk vad tiden förändras. Förr skrev jag av mig här så gott som varje dag plus för hand i dagbok. Nu blir det inte mycket alls. Det blir på sin höjd i filofaxen där jag noterar dagens händelser. Är inte det lustigt vad vi kan plocka upp som barn från våra föräldrar? Båda mina föräldrar är/var skrivare. Båda har skrivit filofax och dagbok under hela mitt liv. De noterar/noterade tillochmed dagens väder. Det gör inte jag dock men jag skriver precis som de om hur dagen varit och tider för allt. Lite kul tycker jag. 
Det är trist att jag inte hinner/orkar/saknar motivation till att skriva. Det är bra för mig både mentalt men också som hjälpmedel då mitt närminne är dåligt. 
Men men . Vem vet, det kanske kommer tillbaka. 
 
Jag är tillbaka i skolböckerna igen efter en månad av heltidsjobb (yrkespraktik). 
Jag förväntade mig att det skulle gå så där, jag har ingen tidigare erfarenhet. Men nu i efterhand så klarade jag det med flaggan i topp. Jag var på en boendeavdelning med personer med demens/alzeimers. det var ingen lek kan jag lova. Första dagarna ville jag bara ge upp, jag kände mig redo för hispan. Men efter ett par dagar så hade jag lärt mig dessa människor och deras små egenheter och jag kände mig tryggare och började trivas. Jag var tröttare än tröttast under dessa 4 veckor av alla nya erfarenheter, intryck och ovanan att gå upp i ottan. Det var också väldigt slitigt med blandade pass. Kvällspass till 21:15, hemma strax efter 22 för att krasha i säng vid 23 för att sedan gå upp 05:00 för att åka hemifrån 05:50. Det tärde men det blir väl en vana det med. 
Jag måste få hylla personalen för att ha tagit emot mig väl och lät mig "flyga själv" till och från. Jag har lärt mig så mycket under dessa veckor och jag trivdes jättebra. Det var men blandade känslor som jag slutade min tid där. 
Jag kommer sakna alla boende, personal och stämningen där. Men samtidigt skönt att få återgå till mitt studeilunk. Tre månader kvar till examen. 
 
Måste skriva lite om sommaren också men det får bli längre fram. 
Nu ska jag skriva om reformer inom svenska sjukvården. 
 
TJING! 

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback