Då och nu

Jag kan verkligen förundras över när jag tex tänker på min mormor eller Marcus mormor och hur mycket de har sett utvecklinsmässigt genom livets gång. Jag kan bli riktigt avundsjuk på det. Jag skulle velat ha varit med på 1900talets utvecklingsresa. 
De är födda 1929 (Marcus mormor) och 1940 (min mormor) och tänk vad mycket de har sett. 
Det känns fantastiskt att se gamla bilder (som jag älskar att se på) i hur samhället sett ut. Jag blir på riktigt ledsen när man hittar bilder på fantastiska byggnader som idag är rivna och ersatta med massproducerat skit. 
Jag älskar allt gammalt och retro. Det var kvalitet förr och det var fina saker. Min brorsa säger att jag är en tant inuti men jag skulle snarare säga att jag är en livsnjutare av vackra ting. Jag älskar allt estetiskt och former och färg. Både nytt och gammalt. Inget ger mig mer ro än en promenad i Rällaskogen, en fika i gamla stan, en långpromenad på Blå Jungfrun eller en kvart i kyrkbänken..eller....listan kan bli lång. Jag drömmer om att se Sverige, världen. Jag vill  se och uppleva historiska platser, naturliga under (tänk att få se Victoria fallen tex) och jag vill se alla vackra byggnader och små gatuprång här och där tex så är ju som ni vet den ultimata drömmen och målet Paris. Där ska det upptäckas byggnader och gränder vill jag lova. 
 
Jag älskar miljöer. Det är fint. 
 
Tänk er att få flytta in i ett motiv av Netterdag. Hennes textilmotiv är ju underbara. Bland äppelträd och husknutar. 
 
 
Nej nu ska jag fortsätta här med mitt traggel om reformer i samband med "det svenska folkhemmet". Kan ha varit därnånstans jag började tänka på detta..
 
TJING!
 
efter lagen om 2 veckors semester så såg det ut så här under semestertiderna 1944 på tågstationen. Knökfullt med semesteråkare. Tänk bara där vad centralstationerna förändrats. Perronger hit och dit och spår kors och tvärs för alla möjliga tåg pendel som långfärds. 
 
 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback