Pink Floyd & sportlov

Så var det helg igen. Ytterligare en vecka har passerat.
Det har varit en vecka lite upp och ner.
Ryggen har krånglat massor och det har tagit tid att få tillbaka orken efter förkylningen.
Nathanael har haft en kompis hemma efter skolan som inte varit här förr. Gick jättebra och de synkade fint.
Hans nya lärare har varit sjuk så klassen fick åter igen återgå till vikarie. Tack och lov en som de redan kände.
 
Något annat kul jag upptäckte i veckan var faktiskt en sak om min pappa,
Jag hittade nämligen en bok när jag städade i ett skåp här hemma. En sån "mina vänner" bok som man hade som liten och som alla skulle fylla i diverse saker om sig själva i.
Hursom så hade båda mina föräldrar fyllt i varsitt blad i boken.
Där fanns info om favorit mat, färg, låt, grupp, tvprogram, djur, bästa som finns, sämsta som finns, drömyrke osv.
 
Jag vet ju redan någorlunda vad min pappa gillade för musik. Han var allätare men med största passionen inom rockballader eller rock med mycket akustisk gitarr. Precis som jag.
Så vad hade pappa då svarat på favoritlåt och grupp?
Pink floyd och med låten "wish you were here".
Jag hade aldrig reagerat på pink floyd i min barndom och har inga minnen utav några låtar med dem så det blev spotify.
Vilka låtar! Blev helt frälst.
Så tack pappa för att du fyllde i min bok 1991. Hoppas du var här och lyssnade med mig <3
 
 
Nästa vecka är det sportlov. Lediga hela veckan. Har inte planerat något mer än badhuset.Men nog ska vi hitta på mer än så. Ska googla lite och se vad som kan tänkas finnas att göra.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback