full mundering och alpin VM

Ända sedan tonåren har jag varit galet förtjust i att följa världscupen i alpin skidåkning.
Det är ett stort intresse hos mig och jag har verkligen följt formkurvorna på våra svenska åkare och internationella genom åren. Det är så roligt. När mästerskapen kommer är jag som besatt, vrålar skriker och hejar. Inte riktigt jag i övrigt. Nu är det VM och jag har inte missat ett åk. Längtar så tills helgen då det är både damernas och herrarnas slalom. Det är tyvärr bara där som vi har chans på medalj. Är så ledsen att vi inte har fler fartåkare i Sverige. Vi behöver det.
Ska avnjuta sista delen av superkombinationen om en timme då är det slalom delen. Jag tror på guld till Slovenien i Tina Maze.
 
När jag ändå är inne på alpin åkning så måste jag ju få jubla över min egna utrustning. Min första egna. Full mundering har jag nu. Nya skidor, stavar, pjäxor, hjälm och skidglasögon. Det enda jag invigt är glasögonen som jag invigde i Romme förra året. Jag är så sjukt nöjd. Min hjälm och mina pjäxor är dessutom toksnygga.
Just ja skidjacka glömde jag, fick en av min familj i födelsedagspresent och hjälmen fick jag idag av Eva och Britta i försenad present.
Har inte tagit några bilder men ska göra det.
 
men så här ser pjäxorna ut, så läckra. Kolla "lurvet" inuti. superskönt.
 
 
 
Jag är så nöjd. Nu ska jag bara besegra rädsla, stelhet och ryggproblemen så jag kan njuta av att ta mig ner.
 
TJING!
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback