december

Och så har vi passerat in i December månad. Det är ju alldeles galet vad fort det går. Hösten var ett 100 meters lopp sen tog den slut.
December bjuder på så mycket harmoni men också stress. Förra året tog vi det piano och stressade inte alls och i år hoppas jag på samma.
Har adventspyntat och satt upp julgardinerna men resten av julpyntandet får bli den 14e. Brukar julbaka med lilleman på Lucia men Marcus ska ta med honom på AIKmatch i hockey då så vi tar julpynt och pepparkaksbaket den 14e i år.
Stockholmsår på julafton, ser fram emot det. Förr var det jobbigt att inte vara med min familj och släkt på julafton varannat år men inte längre. Är nog en kombination av mognad och att jag helt enkelt trivs bättre med Marcus familj/släkt än med min släkt. Ja alltså då räknar jag inte med mamma, Thomas, brorsan och mormor. Och mina kusiner. Älskar dem så klart men det blir så stojjigt plus att man måste stå ut med vissa andra som medföljer detta gäng.
Ser fram emot juldagen hos mamma, vi sover självklart kvar. Ska hem till mormor och fika då också.
Det blir nog en lagom jul, precis vad jag behöver.
Det har varit ett kämpigt år minst sagt.

På tal om Västerås så ska vi dit i helgen. Sover kvar en natt. Bara lite så där lagom mys innan jul. Jag ska då även passa på att åka ut till pappa vid minneslunden i Surahammar. Jag har inte varit där sedan i våras. Det ser jag fram emot.
Tänk att det snart gått 2 år sedan han dog, kan knappt ta in det.

Nehej nu ska här planeras julkort, det är i eftermiddag dags för fotografering. Woho.

TJING

Kommentarer
Postat av: Henrik krekola

Hej Jhenny! Tack för dina fina ord, det värmer. Hoppas allt bra med dig idag. Hälsa din mamma också. Din dr henrik

Svar: Hej dr Henrik. Men så roligt att höra ifrån dig. Det var inte alls längesedan som jag och mamma pratade om dig. Hon hälsar så gott tillbaka. I jämförelse med hur det var då så mår jag bra idag men det har varit en lång och svår väg och jag är inte framme vid målet än. Men jag har en annan envishet och styrka än vad jag hade förr som är stora hjälpmedel på vägen. Vad gör du idag? Arbetar du fortfarande som dr?
Tack för att du skrev. Både jag och mamma hoppas att du mår gott.
Jhenny
Jhenny

2014-12-03 @ 14:12:09

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback