pluggtider

Ja nu är det pluggtider för mig igen. Har börjat kursen människan socialt och kulturellt än så länge väldigt kul och inte allt för svårt.
har sökt till mina sista kurser med start i maj, folkhälsokunskap och medicinsk grundkurs, känns som att den sistnämnda blir något att bita i. Tänkte ta historia B som verkligen intresserar mig då jag älskar historia men så tänkte jag att det är bättre att ta en vårdkurs för den får jag nog användning av mer längre fram om jag vill skola om mig på äldre dar.

Nåja nog om det, jag är igång och det känns helt ok.

har fått en tid nu för Nathanaels operation, den 25e april blir det på danderyds sjukhus. Blir en heldag där och hemgång på kvällen. Ledig 7-10 dar från dagis och vila första dagarna. Marcus har tagit ledigt 3 dar efter opertationen så jag slipper dra lasset själv. Är supernervig då jag är livrädd för operationer, men försöker hålla mig lugn för att inte lilleman ska bli mer spooked än han redan är. Har tagit reda på all information så kommer dit väl påläst iaf. Har bestämt att marcus är med under narkosen och jag under uppvaket.
När han opererades för testikeln när han var 2 år så bröt jag samman helt under narkosen trots att jag bara satt i väntrummet då (marcus var med därinne) så känns som att jag inte är det ypperliga valet att vara med under narkosen. Tror jag är känslig för just det där med sövandet för jag storgrät när mammas katt Emil skulle kastreras 2001, veterinären tittade lite underligt på mig då jag krackelerade totalt i väntrummet hehe. var hur kaxig som helst innan fram tills jag såg honom sövd då var det Jhenny ett nervvrak på golvet med tårar som forsade. Så jag tror att jag tar uppvaket även denna gång.

Håller mitt i allt på att renovera hallen också, går så där. Slipning gång 1 under process, sen målning med avstötande grund och sen spackling, slipning och sedan målning. Puh. Jag verkligen hatar att bo när det är rörigt också så försöker hålla mig på övervåningen när jag inte håller på med det för att slippa se det, perfektionisten i mig får tokångest.

Nathanael har nu börjat öva på cykel utan stödhjul, kan inte fatta att han blivit så stor. Ska köpa ny cykel till han då 12 tumen är för liten, så blir en 16 tum. Dessutom så upptäckte vi en löstand i helgen:

"mormor har du ont i din tand?"

"nej det har jag inte, varför frågar du det, har du det?"

"ja det har jag" (pekar)

"men du har ju en löstand" (mamma går nästan upp i falsett)

"ja"

"Jhenny kom och känn, visst är den lös?"

mjo det var den, dock inte mkt men det brukar ju gå rätt fort.

JAg var också 4 år när jag tappade min första. På dagiskortet som 5 åringar har jag typ inga framtänder alls, ser hur kul ut som helst.

Var tog min lilla kille vägen? Han är stor nu. :)


nehe dags att kratta lite, håller sakta men säkert på att göra iordning för våren i trädgården. Älskar denna tid på året.

TJING!

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback