10 år

Idag när jag städade här hemma så rotade jag fram en gammal platta med enbart låtar från år 2001 och början av 2002. Vilka minnen. Medan jag städade så slog vågor över mig med minnen från den tiden. Jag började fundera över vad jag gjorde för 10 år sedan och insåg med fasa att jag bodde i Färgelanda då. 10 år sen! Herregud. Det är 10 år sedan Färgelanda och 10 år sedan man fyllde 18 år och jag och mikkiz hade jippi jaj jaj på Bankiren. Oh lord. Hade lite svårt att smälta det hela. Inte för att denna tanke fick mig att känna mig gammal utan för att det helt enkelt inte känns så förbannat längesedan. Men det är klart, tänker man mycket om minns tillbaka så håller man ju minnnena levande och då känns det väl kanske närmre än vad det faktiskt är.


10 år.
 sedan ekocentrum
sedan karatefylla
sedan walk of hangover 6 på morgonen
sedan 8 pers i en fiat
sedan slagsmål och bråk
sedan "scary vaktis"
sedan spök bastun
sedan södermalms härjet
sedan Harry potter filmen nr 1
sedan 34an i himlen in
sedan ragnar kärlek på bankiren
sedan nakna hunks på scen (bankiren)
sedan Uffe och Thomas
sedan sminkförfest hos mikkiz
sedan bakissöndagar på tåget hem till f-landa
sedan tvättstugeskräck
sedan vattenkrig
sedan "men kom då för i helvete"
sedan kyrkogårdspromenad
sedan mormors vänner
sedan långväga besök
sedan ödesborg
sedan twix:ens tid


skulle kunna fortsätta i oändlighet....


Vilken tid..så många känslor och så många minnen. Bra som dåliga..

Färgelanda, jag minns dig.

Bankiren evigt ihågkommen.

Mikkiz, I love you.

TJING!






denna nedersta bild är från ödeborg som ligger brevid färgelanda. denna "sträng" i mitten av vattnet gick vi flera ggr. Det är två konstgjorda sjöar mitt emellan färgelanda och Ödeborg. Varför vi gick till Ödeborg så ofta är oklart men kul hade vi. Tänk er själv en rad blandade elever både från trakten och från större städer promenera på denna remsa bara för att. Lite komiskt. I ödeborg finns dessutom ingenting förutom en dammanläggning och en nerlags fabrik typ.

Tjoflöjt vad kul det låter va?

http://sv.wikipedia.org/wiki/%C3%96deborg

Nej nu ska jag hämta min lilleman för det är dags att börja fredagsmyset.

TJING!

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback