vad att bära?

Det här med barnkläder finns det ju många debatter om. Vad ska barn ha? Vilket märke är bra? Är dyrast alltid bäst i kvalitet? Hur bra är ekologiska kläder? osv osv.

Jag är ganska trött på just debatter om ämnet. Herregud titta på hur klädfixeringen ser ut i vuxenlivet. Det är inte klokt. Är det då klokt att det ska vara inne och ute med vissa färger och plagg hos barn? Nej det tycker jag verkligen inte.

Jag går efter vad jag tycker är snyggt och praktiskt. Jag handlar mest på Lindex (då främst Bamse som är favoriten hos N), polarn och pyret, cubus och villervalla. Sen handlar jag naturligtvis andra märken med men det är där jag handlar mest. Lindex kläder är prisvärda och bra. Polarn och villervalla är ju dyrare men deras kvalitet är suverän samt att jag älskar deras lite udda kläder. Pops randiga kollektion är ju en klassiker dessutom.
Cubus har en uppsjö av härliga plagg i alla möjliga härliga färger och till ett bra pris. Kvaliteten är helt okej.

Jag blandar dyrt och billigt och jag går efter vad som är fint och praktiskt och nu senaste tiden har jag lyssnat efter Nathanels önskemål också.

Det ska inte finnas nåt ute och inne och klädfixering till barn tycker jag. Det kommer iaf sen i mängder så som vårat samhälle är format.



detta är ett litet urval av dagiskläder som jag använder på min grabb.
från cubus, pop, pop, lindex, lindex, pop, lindex, lindex.




Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback