2011

Jaha gott folk då var 2012 här med dunder och brak bokstavligen talat.

Tänkte resumera 2011 lite snabbt för att sedan lägga det till det förgångna.

2011 var ett ganska skitår med många motgångar, sorger och negativa upplevelser.

Hela året intensiv pluggade jag som en tok trots att jag var så sliten och trött på att plugga så jag nästan inte stod ut med att vara med mig själv. Men skam den som ger sig. Jag gick fick topp betyg på samtliga kurser jag läste förra året. Så well i slutändan allting gott.

Mycket bråk förra året också. Jag ej skyldig till något av det dock med handen på hjärtat. Jag hade ett "jag talar ut år" och well det kan inte alla ta trots att man gör det snyggt. Jag hann avverka bråk med morbror, bror och mindre diskussioner med två av mina vänner samt ett par släktingar på min pappas sida. Det är lugnt på bråk fronten nu men samma åsikter har jag fortfarande, jag lägger mig inte!
Bråket med min bror tog dock hårdast då det kändes mest kränkande och orättvist än de andra.

Förlusten av min fina tjej Skrubben knäckte mig hårt också. Hela året visste jag innerst inne att hon måste gå men från det till att det faktiskt hände tog 9 månader så det var ett 9 månaders helvete som sedan fortsatte och bitvis finns med än då jag fortfarande drabbas av kraftiga sorgattacker till och från. Hon är fortfarande inte spridd heller då jag inte kan få för mig att göra det. När ska man nånsin bli redo för en sån sak? Det händer nog inte att man blir. Hela klart årets värsta händelse. Det tog mig hårt.

Diverse depressioner och ångest har jag haft under året också. Över både det ena och andra. Mycket av det har jag nu börjat bena i då jag ska gå på kbt behandling under våren. Men det har varit ett tungt år invändigt. Tur att man har en underbar familj som alltid finns det plus vänner och bekanta som skickar uppmuntrande ord och små hjärtan på tex facebook.

Ekonmin har inte heller varit bra under året då den inte är det när man pluggar. Inte mycket att göra åt dock. Men det tar på en hårt. Pressen att man måste få det at gå ihop.

2011 har inte bara varit skit. Lite kul har man ju haft också. Sommaren var toopen med bra väder och härlig semester men mycket skoj. badade som aldrig förr, har nog aldrig badat så mkt nån sommar som i somras. Underbart. Marcus 30 årsfest var också en höjdpunkt, mycket trevlig dag som det låg mycket jobb bakom men det var värt varenda minut. Cirkusen vi gick på i samband med 30 års fyllandet var också bra, jag är ju dock emot cirkusar personligen men lilleman tyckte det var skoj så då var det värt det.
Alla loppisrundor och antika resor vi gjort under året jag, mamma och Eva har varit superskoj. Fyndat massa fint och fått se så många vackra ställen så det är inte klokt. Vilka paradis det finns. Mycket skoj hade jag och mamma också när vi premiär sålde på täby galopp i höstas också, det gav blodad tand så vi åker dit i vår igen. Fantastiska roliga helger var det. Alla kalas som varit i år, påsk och så nu sist julen. Toppen! Det är mysigt. Älskar mina goa kusiner, tänk vad fina de är. I år fyller min finaste och favorit kusin Rasmus 18 år!!!Hallå??var tog åren vägen?? Mikkiz besök här i höstas var mycket trevligt också, lite kort men mycket hann vi med.
Ja mycket trevligt har det varit 2011 men mestadels skit tyvärr.

Skit att jag inte heller åkt så mkt till v-ås som jag velat och skit att inte folk kunnat ta sig hit mer men det kommer väl. Tacksam att telefon och facebook finns i sådana lägen=)

2012 ska bli förändringarnas år. Jag ska lägga ner mycket tid på att arbeta för en mer harmonisk tillvaro. Jag har mina issues att arbeta med och jag känner mig mer peppad än någonsin att få bort dom. Ska även komma i form kroppsligt denna vår, nu är det hårda tider som väntar. Söka jobb ska jag också göra och har även skrivit in mig på arbetsförmedlingen. Förhoppningsvis får man ett jobb i år, bara det skulle ändra massor för mig på flera oliak plan. Det är aldrig bra att plugga på distans så länge som jag gjort. Just ja, tar ju dessutom "studenten" i år! Hurray!

2 januari 2012 idag, det känns fortfarande bra.

TJING!


Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback