Trögt

Just nu är det trögt i skallen och trögt med motivation. Blev tok deppig när det kom snö igen, hade haft en vår ryck och röjt och grävt upp för kommande plantering i trädgårdem och jag var så laddad och så kom det snö igen. Nej fy, det behövde vi inte. Jag behöver ljus, värme och färg i min omgivning. Längtar tills hallen är klar och tills trädgården börjar blomma.

Tagit tag i träningen nu, kört zumba och core en vecka nu, så roligt men jobbigt.
Jag försöker verkligen pussla ihop min vardag så jag ska få allt, plugg, träning och en stund för mig själv innan hämtning på dagis då min trött själ behöver det.
Min prins är fantastisk. Leker så fint och är så snäll. I lördags byggde vi upp hans duplo världar efter en lång tid av att ha legat i lådan. Hela eftermiddagen höll vi på med det, supermysigt. Påskpyntade gjorde vi också, lilleman valde ut påskris helt själv i blomsteraffären. Mysigt.

Igår hade jag en dag för mig själv. Lilleman var hos sin farmor och Marcus var på fotboll och hockey. Skönt. Jag plockade och fixade i trädgårde, gjorde om i lillemans garderob och tog ett bad och läste bok. Rena energikicken för själen. Lilleman kom hem vid 17 och vi lekte i två timmar till sängdags.

Denna vecka är ju kort vecka i och med att påsken snart är här. Skönt. Ska passa på att göra massor i påsk som jag aldrig får tid med samt att njuta med familj och släkt. I och med kortveckan så blir det extra mycket plugg dessa dagar då jag inte vill sitta med det under påsken. Så det är bara att ta sig i kragen och komma igång. Har precis öppnat uppgift nummer två.

Väntar på mina CSN pengar också som inte kommit än. Så fort det kommer så blir det ut och handla lite, nya vårskor till lilleman och till mig. Ny vårjacka till mig, lilleman fick en nyss från polarn.
Sen lite annat smått och gått. Frön till trädgård och växthus också och massa jord.

Våren är en härlig tid, men varför blir man så trött och deppig?

TJING

Kommentarer
Postat av: Angelica

Jo, man borde ju tycka att det skulle ge mer enegri, vilket det gjorde.. men mest energi till att ta itu med problemen hemma.. ochd et tackar jag för.


Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback