november warm

God kväll därute i stugorna.

November är här och det är VARMT ute. Helt galet men jag klagar inte. Men man har lite svårt att fatta att det är november.

Hör rullar allt på som vanligt. Jag är inne på min andra inlämning i etik och livsfrågor. Rolig kurs men det är några tankenötter att knäcka. Läser mycket diskussionstrådar som har med ämnet att göra. Mycket underhållande men samtidigt finns det vissa råpuckon som gör mig förbannad men men thats life.

Sjukt har det varit också. Nathanael har *peppar peppar* klarat sig hela hösten från sjukdom. Det är rekord.
Jag har åkt dit två gånger på förkylning och håller just på att avsluta den andra.
Sjukt drygt men hellre jag än Nathanael iallafall..

Har även varit hos läkaren och fått svar på alla prover jag lämnat. Sökte för konstant trött het och problemet jag haft med hjärtat senaste månaderna. Alla prover var bra och EKG kurvan såg bra ut. Förmodligen stressrelaterat. Hrm. Skräll? Nej.

Jag har som bekant väldigt (snarare extremt) svårt att slappna av så är liksom uppe i varv fast jag inte är uppe i varv så att säga. Men nu gott folk har jag skaffat mig ett yoga pass skräddarsytt för just avslappning. Provar första gången i morgon..spännande.

Har även spontanbokat tid med en kurator. Varit inne länge på att börja hos psykolog igen. Inte för att jag är deprimerad utan för att jag har en del kvar att " jobba med" helt enkelt. Vissa issues att jobba med. Börjar med kurator så får tiden utvisa om jag behöver avancera till psykolog eller inte. Första daten 8 november. Lite pirrigt, längesen man satt i en sådan stol nu.

Annars då. Allt går som det ska med Nathanael. Han är inne i en fråga om allt period nu. Det är frågor och följdfrågor i massor, inte alltid dom lättaste att svara på:

Vem kastade upp Skrubben (katten) till himlen?

Var bor solen när den sover?

Kan man titta på bilar 2 i himlen? Finns det vägar där?

Hur kan du veta att Skrubben och pappas morfar är i himlen om du inte har varit där?

Vart var jag när du var ett år?

Det finns inget stopp på frågorna. Det är mestadels roligt men ibland kan man bara inte förklara då blir det lite jobbigt för vilket svar som helst går inte.

han är frisk, glad och tar för sig mer på dagis. Inte alls lika försiktig längre vilket är bra. Han är nyfiken på att lära sig och har ett galet imponerande minne!

En riktig lillgammal filur. <3

 

1½ månad cirka kvar till jul och två månader kvar av året! hallå var tog 2011 vägen? kan någon trycka på paus knappen?

Dagarna bara rinner förbi

Jag längtar till julen, ska bli mysigt och lugnt och skönt.

Längtar också till nästa helg då ska vi till västerås. Inte varit där sedan AUGUSTI. Väldigt längesen. Har kommit massa annat i vägen. Ska gratta finaste Mikkiz då som fyller år på fredag.
Jag längtar efter Västerås och alla mina nära och kära där. Längtar extra mycket efter Elsa och Emil, mina gosemumsar till kissar.


Nehe renskriva lite skolarbete kanske..sen se walking dead med mitt stora hjärta. Yeah!

Tjing!





Mikkiz & jag 19e nov 2010


Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback