så mycket bättre?

Kikade på så mycket bättre igår på tv4.

Jag såg ett par avsnitt förra året och gillade det. En rolig program idé.

Årets artister känns lika omaka som förra året om inte mer. Men det är så det blir roligt.

Jag förundras över hur skickliga de är att "steppa ut". De gör ju en helt ny låt av en redan bra låt och att kunna sätta sin egen stämpel på en redan etablerad låt och få den att låta som sin är grymt.

Igår var det Eva Dahlgren låtar som gällde. Jag är inget fan men jag gillar henne skarpt. Växte upp med henne lite då mamma lyssnade på hennes album "en blekt blondins hjärta" när jag var liten.

Jag älskar "vem tänder stjärnorna" och är lite besviken över att inte Laleh gjorde den för gillade inte alls Tomas Ledins version av den. Men Laleh körde "ängeln i rummet" istället och det suveränt.

Ska bli kul att se när det är E-types kväll..hans musik har ju varit rätt enformig genom åren så att höra Mikael Wiehe köra E-type lär ju bli störtcoolt.

Någon som tittar på programmet? Är denna säsongs artister bättre än förra säsongens?

TJING!

 


Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback