crappy morgon

Otrolig crappy morgon.

Räknade ihop mina betygspoäng och fick det till 2100 när jag skulle ha 2250. Kan inte stämma tänkte jag och ringde upp VUX. Detta stämde då de hade räknat med två kurser som jag sökte till förut men aldrig startade så därav fick dom det till att jag nu läser sista poängen jag behöver. Så är nu inte fallet. Och eftersom jag inte sökt till januari eftersom jag trodde att jag skulle bli klar 16 december så kan jag nu inte läsa mina sista 200 poäng förrän i mars och blir klar i maj. Jävligt surt. Jag som skulle skriva in mig på ams den 18 december. Fan. Men jag har lärt mig av erfarenhet att det ínte är någon idé att deppa ihop över detta. Gamla jag hade gett upp och deppat ner mig totalt men icke nu. Det får bli vad det blir. Jag kommer fortsätta att söka jobb och får jag ett jobb så kommer jag ändå att läsa mina sista kurser i mars för slutpoängen vill jag ha. Jäkla krångel allt ska vara.
Men men. Det går skitbra i nuvarande kursen och det är roliga uppgifter så jag fortsätter nog på vård spåret och väljer två vårdkurser till våren. har bett kära Mikkiz som läser till undersköterska att ge mig tips på kurser som hon tror jag skulle gilla.

Förkyld som fan också IGEN. Alla mina prover ser bra ut så fattar ingenting. Men men. Hostar halvt lugnorna ur mig och snorar. Är tack och lov inte direkt hängig denna gången så orkar hålla lågan uppe. Nathanael är frisk fortfarande *peppar peppar* börjar få ångest nu att han ska dra på sig något lagom till jul, det skulle vara våran otur i ett nötskal.

Jul ja. Har börjat fila på klapparna. Fixat en åt Britta, ett par åt Nathanael och en åt min kusin. Är så gott som klar med idé listan. Så måste ta mig iväg och fixa det någondag så allt är klart. Orkar inte stressa.
På torsdagen ska jag sätta upp julgardinerna och adventspynta. Jag älskar det. Så mysigt. Skulle vilja köpa en julkrubba. Ska kika efter en i helgen.

I helgen kommer mamma och Thomas hit mellan fred- lörd. Ska på stor loppis med mamma och Eva på lördagen i solnahallen. Kanske kan man hitta en krubba där? hittade min julkyrka på vinden när jag städade där tidigare i höstas. Den hade hamnat fel så hittade inte den förra julen. Men denna jul ska den fram. Den är så fin, spelar stilla natt och lyser ur kyrkfönstren. =)

Nej nu ska jag måla klart mitt lilla "köks projekt" sen sätta mig med den 4e inlämningsuppgiften.

TJING!

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback