lately

Veterinärbesöket gick så där. Skrubben var superduktig (vilket jag inte trodde) men proverna ska inget. Nu har vi fått medecin som ska sättas in mellan bogbladen på båda katterna som ska förebygga mot parasiter. Fick inget för själva utslagen. Så blir att självbehandla med försvarets salva och hoppas på det bästa. SÅ jobbigt att båda är sjuka nu när man ska åka bort en hel del. Inte kul alls.

vad har hänt i övrigt då. Har kommit in på sommarkursen på medlearn med start 1/6. Väntar nu på information om kursen via mail då jag är på väg till Öland den 1/6 och inte kan medverka på uppropet. 
Spännande,blir nog en rolig kurs, hoppas jag iaf

Helgen var jättetrevlig, firade Marcus i lördags med rejält kalas. Hyrde lokalen som tillhör föreningen. Hela veckan bakade jag och förberedde. Blev ett trevligt kalas med familjer och närmaste vänkrets.
Det blev smörgåstårta, white lady tårta, blåbärs prinsess tårta och chokladbollar enligt marcus önskan. tror alla åt sig rejält mätta. Tror vissa backade på smörgåstårtan en tja 7 ggr under hela dagen/kvällen *fniss*.
bästa av allt med denna dag var att min bror valde att stanna över natten när de andra åkte hem till västerås igen. Mackan (Marcus bäste kompis och Nathanaels gudfar) och Henke (marcus jämngamla kusin) stannade också kvar. Det blev fest med massor av öl och spel. Vi spelade alias i lag. Det var team Norling/Henke mot team Marcus *2. Kan säga som så att team Norling totalt krossade motståndet. Henke var hrm lite överförfriskad så han missade 80% av spelet så han samlade poäng först i slutet. Han trodde dock först att det var charader vi spelade och började veva med armarna, det drog fram ett gapskratt hos alla. Kul hade vi och dem bästa vann. Spelade Buzz också där Jocke vann rond 1 och jag rond 2. Marcus ledde dock stort genom båda ronderna men tappade i slutet. Mackan kom ständigt sist, vilket inte var så poppis. Henke deltog inte i buzz då han somnat.

var en mycket rolig kväll men många skratt.

Dagen efter hängde vi i trädgården hela förmiddagen och ägnade timmar åt att leta förrymd  katt. Lukas hade dragit genom vädringsfönstret på natten och spenderade natten ute i frihet. Efter mycket om och men och med hjälp från grannarna så kom han hem igen ett antal timmar senare.

Eftermiddagen spenderade vi (jag, marcus, nathanael och Jocke) på cirkus maximum i jakobsberg. Jag är inget fan av cirkus vill jag lova då jag inte tycker djur ska finnas till för att underhålla människan men i och med att man har barn så får man se mellan fingrarna på sina egna principer ibland. Jag tog dock den största cirkusen som är kända för att behandla sina djur väl. Läste på ordenltigt om dom innan. Djuren så mycket välvårdade ut som deltog i cirkusen men jag tycker ändå inte att det är okej så under vissa djurnummer så tittade jag faktiskt bort för att inte börja grina. Känslig som man är. Cirkusen blev dock väldigt lyckad. Vi tyckte nog att det var roligt alla 4. Jag älskade alla akrobat nummer och clownen. Den clownen var verkligen som skapt för sitt jobb, han var riktigt rolig och då brukar jag inte gilla typisk clownhumor annars.

Efter cirkusen så blev det snabb mat och sen hem. Mamma och Thomas väntade hemma hos oss för att hämta Jocke. De stannade en stund och Nathanael lekte med morfar.

Kan säga att kvällen blev väldigt lugn. Vi var helt slut allihopa efter den helgen.

Här kommer lite bilder:



Tog tyvärr inga bilder från festkvällen, oerhört trist så här i efterhand =(

Sista cirkusbilden är "the globe of death" 3 st motorcrossar kör runt i den samtidigt i slutet.kolla på youtube,det är såååå coolt!


Kommentarer
Postat av: Micaela

Snygg design =o)

Och även om jag inte håller med dig om den principiella delen ang cirkusen så stämde det in på dig att läsa på före ;o)

2011-05-27 @ 03:05:16
URL: http://annamicaelas.blogg.se/
Postat av: stefan

SMS:a mig ditt nummer, tappat alla :p

2011-06-12 @ 06:03:27

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback