hello again

Första riktiga inlägget för i år. Inte haft motivation eller tid att skriva. Har njutit av ledigheten och varit med min familj. Åh vad obeskrivligt skönt det var med julleddighet. Hade fantastiska dagar under jul, mellandagarna och nyår och bästa av allt är att Marcus också var ledig så vi kunde vara hela familjen samlad. Vi gjorde massa trevligheter och träffade nära och kära.

Nog om det.

Nu har allvaret börjat och imåndags startade jag tre nya kurser. psykologi, matematik B och en hemlig kurs hehe, ni får veta längre fram.
Har bara kunnat börja med psykoligin för de andra böckerna har inte kommit än men beräknas komma med posten idag.

I övrigt så är det bra, vi har klarat oss från sjukdom *peppar peppar* trots att omgivningen varit sjuk.
Nathanael är från och med i tisdags tillbaka på dagis efter 3 veckors ledighet och han älskade det och behövde det.

Snart redan inne i mitten på januari, sjukt vad fort det går. En månad sedan lucia idag och om 11 dagar så är det en månad sedan jul. Läskigt.

Jag längtar efter våren och varmare tider. Som husägare så är men rätt less på snöskottandet nu och så vill jag  kunna sitta ute på framsidan och plugga och dricka kaffe. Mys.

Snart fyller jag år igen, tyckte nyss jag fyllde. klurar på önskelista eftersom folk tjatar. Fick ju inte fred på jorden i julklapp som jag önskat mig så kanske ska prova med det igen? Nej men jag ska önska mig saker jag behöver och så. Sen ska jag önska mig två böcker som jag bara MÅSTE ha.

Apropå böcker så har jag läst ut på ett par dagar en underbar bok. Jag är Ozzy av Ozzy Osbourne. Den boken har jag väntat länge på att den ska komma på svenska. Jag älskade den från första kapitlet till det sista. Säga vad man vill om Ozzy och hans förflutna för gudarna vet att det inte är fläckfritt men han är en rolig prick som inte hymlar med vad han gjort för skit genom åren och han låtsas inte vara någon bättre. Starkt. Det jag dock reagerade starkt på är hans behandling av djur under sina drognojjor, inte ok!
Men jag gillar Ozzy utöver det. Boken var mycket intressant faktiskt och rolig och tragisk och sorglig. Läs den, jag rekommenderar den verkligen.

Nej nu är mina bröd klara i ugnen och jag ska sätta mig i soffan med psykologiboken och ett glas loka.

TJING!

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback