curage

har du nånsin fejsat din ångest eller ditt dåliga samvete? I have and I just did.

Jag har i många år velat öppna mitt hjärta för en person och berätta hur ledsen jag är över hur jag betedde mig mot personen.Jag var hemsk och feg och personen blev lidande över att jag inte var i samspel med mig själv.

I flera år har ångesten över detta jagat mig och i perioder har det hela spelats upp i mina drömmar på nätterna. I drömmarna har personen ena gången förlåtit mig och den andra hatat mig.Jag har länge vetat att jag måste säga personen allt detta jag känner för att kunna släppa det och gå vidare. Det kommer ju alltid att finnas i mitt bagage för jag kan inte göra det ogjort hur mkt jag än vill men att släppa det så att jag inte får upp det i drömmarna och tankarna lika ofta menade jag.

Idag kom dagen då jag tog modet till att uttrycka allt jag känner. Personen verkade inte speciellt överraskad, kanske var det väntat att jag en dag skulle krypa till korset. Men iallafall så känner jag både en lättnad nu efter och lite ångest eftersom jag var tvungen att dra upp det till ytan för att kunna uttrycka det.

Nu är det gjort jag kan se framåt.


Det här är nog rätt metod att bearbeta på. Jag kanske ska använda samma metod till att uttrycka mig mot folk som har gjort mig illa som jag inte kan släppa riktigt?

Nej en dusch och lite kaffe och sätta fart med studierna..inte bli sentimental nu,.


Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback