Monday

Så var det måndag igen. Är det bara jag som tycker att veckorna bara rullar fram? helt otroligt vad fort tiden går.

Vi var barnlediga från ons-lörd. Så mycket vila blev det dock inte dagtid. Jag hade fullt upp att renovera det sista på altanen. Stod och målade i 2 dagar i sträck. Hua vad armarna tog stryk av det. Stod dessutom och handtvättade alla takbjälkarna så magmusklerna fick sig en sväng dom med. Men nu är altanen klar, bilder kommer senare. Bara gardinstängerna som ska upp och två fåtöljer som ska köpas. Gud så skönt. Nu är det slut med att använda stället som förråd, har man en inglasad altan så ska man baske mig använda den också. Tror jag ska göra något åt golvet därute i vår, det behövs slipas och betsas. Men det får bli i vår.
Vad gjorde vi mer då under barnlediga tiden. Jo vi gick på bio och såg sista Harry Potter filmen, lite utav en besvikelse. Hade väntat mig mer av en finalfilm men den var helt klart sevärd. Vi käkade på mina favorit kina resaturang innan bio och shoppade på ikea. Fick en hel del gjort. Kvällstid blev det mest soffmys och the big bang theory maraton. så bra serie.

I lördags kom mamma och Thomas med lilleman. De stannade till igår. Lördagen blev rätt lugn, var ute och snurrade i butiker på eftermiddagen med Marcus och Eva. kvällen åt vi mat och bara tog det lugnt hemma allihopa. Nathanael hjälpte morfar i trädgården, de jobbade som riktiga trädgårdsmästare. Likadana arbetsbyxor hade dom också och arbetshandskar.

Igår var Nathanael för första gången på ett riktigt barnkalas. Det var hemma hos hans bästis Emil. Det var en mycket nöjd och stolt kille som kom hem med sin cars goodiebag. Det hade tydligen varit toppen.
Själv spånar jag på idéer till Ns kalas, igår var det två månader kvar till hans födelsedag. Måste komma på något.
När lilleman var på kalas igår så stack jag, mamma och Eva på loppisrunda. Jag fyndade en klänning från HM garden kollektion, en topp, ett par finskor och böcker till mig själv. till N blev det böcker, ett mindre bilgarage från micki (hans stora bilgarage är fullt), gummistövlar som var så gott som oanvända och ett par så gott som splitter nya pumaskor. Hittade även Thomas tåget som han älskar och en Sammys äventyr mjukisfigur.
Man kan göra fynd och det är riktigt fräscha grejer. Nästan alla fynd gjorde jag på loppisen på Täby galopp.

Igår em åt vi mat här hemma och fixade lite sen åkte mamma och Thomas hem. Vi kröp ner i sängen och tittade på lilla sjöjungfrun fram till nattning. Den är så bra den filmen och Nathanael älskar den.

Idag har jag en städdag. Storstädat övervåningen och rensat lite. Ska plantera lite blommor snart sen ta en dusch. Ikväll ska vi prova att laga en ny kycklingrätt som jag hittade i en receptbok igår. Spännande. Ska söka ett par jobb på eftermiddagen innan det är dags att hämta lilleman på dagis. Mycket att stå i som vanligt. =)

ha en toppen dag.!



Sheldon Cooper! =)

Kommentarer
Postat av: Micaela

Sheldon Cooper rockar.. Älskar hans arroganta attityd gentemot alla andra mindre begåvade varelser =o)

2011-08-17 @ 22:14:22
URL: http://annamicaelas.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback