Valet 2010

Jag tänker skriva lite kort om valet och jag tänker göra det en enda gång för lets face it, det är som det är och det är bara att acceptera.

Jag röstade precis som alltid RÖTT och det är inget som jag nånsin hållt hemligt eller nåt sånt. Jag står för min avsky för det blå blocket och jag står för att jag tycker Sverige blivit sämre sedan Mr Reinfeldt tog över.

Jag röstade på socialdemokraterna i år vilket jag inte gjort i mina två tidigare val. Inte för att jag gillar Mona Sahlin utan för att ja helt enkelt inte gillar vilka de jag röstade på förut blivit. Kan ni tänka längre än näsan räcker så har ni nog listat ut att jag röstade på vänstern förut.

Nu blidde det ju som så att det blå blocket slog ut det röda vilket är en större sorg för mig än att Sverigedemokraterna kom in i Riksdagen. Jag tycker inte att Rasister och nazister ska vara i riksdagen NEJ men däremot så tycker jag att Sverigedemokraterna efter att ha tittat på deras debatt (hur många av er har egentligen gjort det) har en del viktiga punkter som de vill ta upp.

Jag är en människa som tycker att alla har rätt att tycka och känna och nu har Sverigedemokraterna röstats in av allt för många svenskar och kära läsare ska vi inte fokusera på att det faktiskt finns en orsak till att allf fler svenskar röstar på just detta parti? Jag tänker inte gå in djupare på den frågan eftersom man knappt säga ordet invandrare längre utan att folk ska flyga på en med anklagelser om att ha rasistiska åsikter.
Speciellt en människa gör mig förbannad jämt och ständigt med att hoppa på mig när jag skriver om nåt som inte passar hennes tycke, jag tycker inte alltid att det du skriver om i din blogg är direkt clever men jag accepterar dig för den du är ändå..

Men kära läsare detta skulel handla om valet och nu kommer min sista redogörelse över vad jag tycker om det.

Blå ledning= Katastrof

Grön uppgång= Bra men de har redan innan valet snackats om att de ska kuckilura med de blå och de kommer sälja sina små så lätt tyvärr för att stänga ute Sverigedemokraterna.

Rödas resultat= Väntat, tycker att de ska släppa samarbetet och fokusera på vad egna partier ideologier ligger och restarta och komma tillbaka.

Sverige demokraterna i riksdagen= Mer dåligt än bra men som sagt så tycker jag att de har en del (långt ifrån alla) punkter som är bra.

Utfrysningen av Sverigedemokraterna= Dagisnivå kallar jag det. Många svenskar har röstat in dom och då ska dom även ha plats och rum att tala för sina punkter precis som alla de övirga. En demokrati är en demokrati. Så är det.
För lets face it nu är dom i riksdagen och det är liksom inget som vi kan säga något om. Dom är invalda precis som de partierna vi övriga valt att lägga våra röster på.

Vad jag tror kommer hända= Jag har ingen aning och det skrämmer mig. Jag önskar så mycket att vågmästarrollen kommer sluta i nåt bra och att Reinfeldt och de övriga blå inte kör landet i botten mer än vad det redan gjort.


Sverige Sverige krya på dig!

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback