Hey there..

Vi har hållt på med renoveringen from hell nu dagligen i flera veckor and guess what? Nathanaels rum är snart klart!
Ni undrar säkert varför denna renoveringen varit så långdragen och jag orkar inte ens gå in på det men kan säga som så att de som bodde här innan var riktiga stolpskott!
Vad sägs om NIO LAGER tapet i Nathanaels rum??? eller pålimmad brun papp på ALLA VÄGGAR i båda sovrummen? Dessa papplager har vi stått och blött upp och skrapat bort lager för lager i flera veckor nu. Ett helvetesgöra. Varför? Jo för att kunna måla så måste pappen bort då den bubblar sig när man målar på den. Fy fan vilket skitgöra men nu är det snart klart.

Status:

Nathanaels rum: En vägg klar att måla, uppborrning av fönsterbräda och gardinstång. Sätta fast nya taklister.

Vårat rum: Skrapning av en fjärdedels vägg, slipning av samtliga väggar, spackling, slipning igen och sist målning av samtliga väggar.

Snart snart snart är det över och det kommer bli tokbra. Före och efter bilder kommer.

Förra helgen var guld. Helgen då mamma,Thomas och kära mormor var här.
Vi åt god mat, lekte med Nathanael och så var vi kvinnor plus Nathanael på loppisrunda. Var bland annat på megastor utomhus loppis på Täby galopp. Jag  fyndade massa kul och kom hem mycket nöjd.
På söndagen bjöd vi på lunch och Eva och Britta kom över. Vi åt ädelostsfylld fläskile och hawaii bugare med klyftpotatis. Mat direkt från himlen. Hua vad gott det var. Nathanael var lyrisk över att ha mormor,morfar,gammelmormor,farmor och gammelfarmor samlade hemma hos sig. Han somnade gott på söndagskvällen.

Tors och fred var lilleman sjuk i feber så jag vabbade med honom. Vi myste och lekte hemma och tog en promenad i skogen. Igår var han nere på dagis en kortis för att vara med på dagis fotograeringen sen gick vi hem igen.
Mamma och Thomas kom igår kväll. De tittade tillsammans med Nathanael på hitta Nemo (Nathanaels nya favvo film) medan jag och Marcus låg uppe i sovrummet och kikade på idol.

Tittar ni på idol? Har ni nån favorit än? Jag tycker alla är duktiga. men jag bara ÄLSKAR Elin, vilken stjärna hon är! Jag gillar Olle också, speciell röst och mycket snygg hehe..

Mamma och Thomas stack hem för en stund sedan. Thomas och Marcus har jobbat hårt med rummen idag.
Det blir myskväll med glass och film ikväll. Jag har druckit tre koppar kaffe för att jag inte ska somna som en hösäck innan förtexten på filmen ens slutat. Säga vad man vill om renoveringen men det är rena sömnpillret,slocknar som klubbade sälar om kvällarna. Men jag drömmer desstomer så utvilad känner jag mig inte.

Lilleman har busat hela dagen utan att sova sin timme på dagen så han har slocknat framför chuggington på tv nu. Ska lägga upp honom i sängen nu sen blir det soffan..

Imorgon blir det röjning i trädgården och lunch hos Britta. Och ladda energi för har massa problem att ta tag på måndag. Strul med skola, csn och så vidare..kul...nej..

TJING!

Kommentarer
Postat av: Angelica

:D

Alltså filmen går under thriller,men jag tycker mer att det var en rysare :/

2010-10-10 @ 18:05:55
URL: http://angiethehappiest.blogg.se/
Postat av: Anonym

Idol är helt okej att titta på. =)

Föresten, vad tycker du om min blogg? Jag försöker få fler läsare så jag undrar om du vill göra bloglovinbyten? ;)

2010-10-11 @ 20:21:03
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback