balsam

Sitter med kraftig huvudvärk och har öppnat nästa sista uppgiften på samhällskunskapen. EU är temat. Hurra kände jag, eller inte..Det enda som muntrar upp stackars mig nu är att det kraftigt snöar utanför mitt fönster och det gör mig glad för det är sånt jag vill ha nu lagom till advent. Jag hatar det gråa och trista som jag tittade ut på igår. Uscha. Roade mig med att spela lite super mario nu under min "lunchrast".Hjärnan fick vila men huvudvärken blev värre. Blir en alvedon och lite äppeljuice och en till kopp kaffe.
Väntar på en sak också men det händer nada! Men den som väntar på nåt gott...

Måste upp på vinden i veckan och rota fram mina adventsljusstakar och stjärnor. Och imorgon ska vi till tand hygienisten med Nathanael för 3 år kontroll. Var på BVC förra veckan på 3 års kontroll och hon var mkt nöjd med alla tester och han är väldigt tidig för sin ålder men det chockade inte mig nämnvärt eftersom han alltid varit det. Men stolt blir man. På dagis sitter han och spelar spel för 5 åringar, bebis spelen är ju för småbarn. haha en riktig stjärna är han.
Han kallar sin bästa kompis Emil för bebis för att han har blöja. Roliga i det är att Emil är äldre än Nathanael men så ser inte han det. Väldans kul.

För några helger sedan blev han sur på farmor Eva, då sa han: "jag älskar inte dig just nu farmor". Det är den är perioden som är rolig för man får höra så mycket kul varje dag.

VAr i Västerås i fredags. Det var bara jag och det var väldigt skönt.Jag behövde det för själen. Hade gärna stannat en vecka eller två. Åt frukost med min finaste Mikkiz som lydigt stod och väntade på mig vid stationen på morgonen. Hade en mysig frukost på brogården där vi snackade och dissade det mesta. Underbart. Sen gick vi till Igor för det verkade INTRESSANT (hehe hilarious) och det såg väl ut som jag tänkt mig. Men att Mikkiz inte kommer ihåg att huset hetat Domus förut är skandal! =)
Träffade fina lillebror där också som precis haft examens avslutning på sin utbildning. Han var mallig som en liten lekiskille med diplom som han visade upp och berättade stolt att han vunnit pris för den effektivaste eleven i klassen och guldstjärna på kepsen hade han fått också. Han var så söt där han stod och var mallig. Men han har kämpat bra och gått en lång väg på kort tid. Jag är stolt!=)
Efter att vi sagt hejdå till Jocke med kompis så blev det några vändor i diverse affärer. Mikkiz var på "affär humör" och plöjde igenom affär efter affär. Till slut blev det lunch på vivaldi. Åt en underbar sallad och hade en fantastiskt mysig lunch. Som balsam för min själ. Efter lunchen tror jag att vi gick i nån affär till sen tog vi 15 hem till kära viksäng. DÄr blev det kaffe hos mamma och mys med Elsa och Emil. Vi blev kvar hos mamma till hemgång. Eftersom mamma och Thomas skulle vara hos oss i helgen så åkte jag med dom tillbaka. Körde först hem Mikkiz sen handlade vi på maxi på Hälla.

TÄnk att där har man knatat på stan hela dagen utan att knappt se en själ som man känner igen men på ICA maxi verkar hela stan handla för där såg jag massor med ansikten. Sist träffade jag Jane mitt bland mineralvattnet. Stod och snackade en stund.
Sen blev det lite mc donalds i drive in. Jag som fortfarande var mätt efter lunchen på vivaldi bad om en hamburgare men nej mamma hon kommer ut med två så klart så jag hade jobbigt matkoma hela vägen hem och resten av kvällen. Hua.

En kanondag i Västerås hade jag iaf. Synd att den gick så snabbt. Men det går fler tåg bokstavligen talat och snart kommer ju miss Sommarlund (Mikkiz) hit till moi i 3 dar!!=)

Återkommer med historien om den något udda men trevliga upplevelsen jag hade i lördags då jag befann mig så gott som i Kina.

TJING!

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback