äntligen vår

Äntligen är våren och värmen här. Som jag väntat. Nere på Öland hade den dock inte kommit alls. Pissväder och inte mycket till våretecken men hade trevligt ändå ( mer om det senare).
Haft två bra men jobbiga dagar på praktiken. Maestro är på semester så är bara jag och Lesek på plats vilket innebär att jag driver bakandet på egen hand precis som när Lesek var i Polen. Det går fint men är stressigt och fysiskt ansträngande.
Jag gör nu min näst sista vecka på exquis. Känns både bra och dåligt. Bra för att det ska bli skönt med sommarlov och inga tider att passa och dåligt för att jag trivs så bra där. Men men.
Har fått min inbjudan till avslutningsträffen nu men vete fan om jag ska gå. Känner inte alls för det.
Idag fick jag mail om att jag blivit antagen till de kurser jag sökt till sommaren. Perfekt. Obligatoriskt möte på måndag dock bara som jag inte kan gå på. Måste klura hur jag ska lösa det.

Imorgon fyller min käraste sambo år. Blir kalas till helgen. Mamma och Thomas kommer hit då också.
Gjorde en tårta på praktiken som herrn ska bjuda på jobbet imorgon. Måste ju skryta lite med vad man kan hehe =)

Har beställt ett par grejer åt honom men måste ut imorgon och jaga efter en grej som jag vet att han vill ha.
Är det något som är negativt med Marcus så är det att han är JÄTTESVÅR att köpa presenter till. Han vill aldrig ha nåt och vill han ha nåt nån enstaka gång så köper han det oftast själv. Grymt jobbigt.
Men i år har jag lyckats :)

Sitter i hammocken med ett glas färskpressad apelsin juice. Ska snart hämta guldgossen på dagis och sen ner och hämta ett paket som kommit.

Sen blir det städning här hemma. Ser förjäkligt ut vilket det alltid gör när man kommit hem från semester..hua..

TJING!

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback