flyta medströms

Hej hej
Bloggen försummad igen.
Jag måste inse att jag inte har tiden till att blogga varje dag som mitt liv ser ut nu. Men men.
Jag är nöjd ändå för livet känns bra och flyter på.
Sitter vid köksbordet och lyssnar på underbara Alicia Keys och Rihanna.
Jag är inne i en soul/rnb bubbla nu där soul och rnb tjejer avbyter varandra. Underbart.
Är inne på min 4e dag med praktförkylning så är hemma från praktiken. Synd att missa dagar där men samtidigt så måste ju hälsan gå först. Nathanael är peppar peppar frisk och på dagis. Han är stolt grodmatare till avdelningens grodor. Stora killen. Känns så oerhört skönt att han trivs så jättebra på dagis. Det gör ju att vi kan känna oss helt avslappnade under dagarna när han är där.

I helgen var vi i Västerås från lörd-sönd. Mycket trevlig helg måste jag säga.
I söndags var det dessutom kalas för min kusin Fanny som fyllde 6 år. Kul att träffa mina fina kusiner och Nathanael tyckte det var mkt kul att ösa loss i Fannys rum med morfar och ungarna. Thomas blir alltid lekfarbror på sådana tillställningar. Ungarna hopas kring honom och samma med Marcus.
Marcus kan knappt visa sig här hemma ute på gården förrän han har en ring av ungar runt sig som alla vill ha hans uppmärksamhet. Mycket roligt.

Imorgon ska vi till Britta som fyller 81 år. Har beställt en jättefin fototavla med huset på Öland som motiv.Den blev väldigt fin och så får hon en mindre tavla med ett foto som vi tog nere vid lagunen i somras. Hon åker ju inte så ofta till Öland längre så vi tänkte att hon skulle få ha lite av Öland hemma då.

PÅ torsdag blir det en fika med Therese.Har inte träffats sedan innan jul så ska bli trevligt. Tiden har ju gått så fort så känns inte som det var 3 månader sedan vi sågs. Men det är det. Får se var vi hamnar denna gång.förra gången blev det la rose eftersom typ allt annat var stängt.

Ska bli spännande att se när våren behagar att anlända. Jag är som säkert många andra trött på snön och kylan nu. Det känns som att det räcker. Och som husägare så är man dessutom väldigt trött på snöskottandet.

Ja just ja vi har planerat en liten hemlis här hemma i familjen. Kan inte säga mer om det nu men återkommer när jag vet mera detaljer.

Om man skulle ta och äta lite lunch kanske? Sedan ska jag välja ut foton till kollaget vi ska fixa tll Jockes 20 års dag. Tänkte även skriva lite i Nathanaels bok som jag skriver i då och då.

Blir det någon tid kvar sedan så ska jag läsa klart resten av boken som jag håller på med. Har köpt lite nya på bokrean på adlibris så vill ju bli klar med den jag håller på med så jag kan dyka ner i någon av de nya böckerna. Läser ju varje dag till och från praktiken och försöker hinna med en stunds läsande hemma också.

TJING!


Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback