a tired track

God kväll.
Sitter i soffan och softar. Mycket trött efter en slitsam vecka på praktiken. Jag försöker att ignorera att man faktiskt inte får betalt för allt slit man gör.Snarare tvärtom.Måste ju betala tillbaka csn sen. Har som tur är inte en stor skuld där tack vare mitt gamla akitvitetsstöd och föräldrapenning.
Men jag får ju betalning i kunskap och det är ju alltid nåt iaf.
Det är en slitsam branch. Har redan problem med fötterna och min från början onda rygg värker vissa dagar utan dess like. Fötterna känns surt att ha ont i då jag när utbildningen startade köpta DYRA ergonomiska skor just för att slippa ont i fötterna. Men men..

Imorgon gör jag sista dagen för veckan sedan 3 dagars ledighet. Trevligt värre.

Nathanael har varit sjuk hela veckan. Marcus har vabbat så att jag inte skulle behöva missa mer än nödvändigt.Jag var ju sjuk hela förra veckan så att vara hemma denna vecka också kändes inte bra.
Killarna har haft toppen dagar hemma tillsammans och vad jag har längtat hem när jag slutat för dagen =)

På fredag åker vi till Västerås igen. Dags för både min kusin Ronja och min finaste bror att fylla år. Ronja imorgon och Jocke på måndag. Blir sammanslaget kalas på lördag. Våren är helt tokig,födelsedagarna avlöser varandra.
Jag startar trenden i februari och sen rullar det på med moster,kusin Fanny,Britta,kusin Ronja,brorsan,kusin Rasmus och Marcus. Det är bara kusin Clara och Nathanael som viker av mönstret genom att fylla i augusti och oktober. Men kalas är ju trevligt =)
Brorsan fyller ju jämt också så blir ju lite extra i år. Och Ronja fyller tonåring.

Firade Britta i söndags. Hon fyllde 81 förra onsdagen. Hon blev väldigt glad för tavlan som vi tryckt åt henne med ölands huset på. Marcus kusin Patrik var med också. Marcus hjälpte hoonom att flytta resten av söndagen så jag och Nathanael hade söndagsmys tillsammans hemma=)

Var på bio i lördags i heron city. Såg Avatar i 3D format. Skitlsäkigt med 3D.Synd bara att filmen var mindre bra. Ska definitivt gå och se nya shrek i 3D.Höll på att garva ihjäl mig när vi fick se traliern.Mästerkatten i stövlar hade blivit en tjock liten misse..skitkul..=)
Skulle vara ballt att gå och se en skräckis i 3D.

Blev grymt sugen att gå på cosmonova snart. Är 2 år sedan vi var där sist. Ska kolla på hemsidan om dom har nåt roligt.

Föressten handlade ni nåt på fantastiska bokrean i år?
Det gjorde jag.Återkommer med vad och vilka som var bra.

Nu ska jag äta jordnötter (sådana med skal) och titta på det okända på tv4 plus. Älskar det programmet trots att jag alltid blir nojjig efteråt. =)
TJING!

Kommentarer
Postat av: Micaela

Har inte köpt nåt på bokrean än, men jag kanske hinner =)

2010-03-10 @ 20:44:57
URL: http://annamicaelas.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback