väghinder & morötter

Kaffet är klart,apelsinjuicen pressad och mackan är bredd. Här sitter och jag och har svårt att vakna till liv. Varit oerhört jobbigt att ställa om dygnsrytmen till en "normal" dygnsrytm igen. Har varit seg till tusen dagarna igenom. Men trots det så har jag snart klarat av första inlämningsuppgiften i Historia. Naturkunskap B som jag också ska läsa har jag inte ens kunnat börja på eftersom boken som jag köpte av en tjej försvann med posten veckar det som. Tjejen håller nu förtvivlat på att söka med ljus och lykta efter den i postens gångbana.
Menmen
Motgångarna haglar just nu. CSN krånglar,skolan har skickat fel avgångsintyg,Lukas blir inte bättre av salvan han fick, försäkringsbolaget Agria har jag inte hört ett ljud av än och uppe på allt detta så har jag fått tillbaka mitt gamla problem med vänster höft och ben. Fantastiskt eller inte.
Men trots att precis allt motarbetar mig just nu så har jag inte grävt ner mig över det utan istället fokuserat på att se det ljusa i tillvaron. Och största moroten till att se framåt är sommar och Öland. 3 veckor kvar.

Idag åker vi till Västerås. Var inte planerat så men eftersom mamma och Thomas fick förhinder att komma hit så åker vi dit istället. Thomas och mamma åker till Öland själva nästa vecka eftersom det är Thomas enda semester vecka och sen åker de med Eva ner till Midsommar. Så för att Thomas ska få träffa Nathanael så mycket det går så finns det bara helgen att välja på och midsommar. Sen efter midsommar stannar vi i 4 veckor och då blir det inte att träffas för Thomas och Nathanael förrän vecka 30. Mamma får träffa honom vecka 29 eftersom hon åker ner med oss efter mormors 70 årsfest lördagen vecka 28. Nathanael kommer då att stanna på Öland med Eva när vi åker upp för att fira mormor. Blir för jobbigt för honom att flacka fram och tillbaka i bil så långt.

Nej nu måste jag ära frulle..sen till Solna en sväng..hem och packa..plugga..och diverse småsysslor...pust..sommarlovet..var tog du vägen??


TJING!


Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback