Det går bra nu...

Livet känns just nu sjukt välbalanserat. Det händer precis så mycket som jag känner att jag kan hantera,kanske lite extra och det är så jag vill ha det. Jag vill ha en lite extra press men som fortfarande är hanterbar. Är klar med första inlämningsuppgifterna i båda ämnena och det känns skönt. Fick betyg på ena i förrgår och det var bra.

Nathanaels vattkoppor går bra. Han kliar inte så jättemycket och går med på att bli insmörjd med kylbalsam. Var bara första dagarna som han var sängliggande sjuk. Nu är han på benen och leker som vanligt men eftersom prickarna är kvar så måste han vara hemma. Igår spelade vi bandy,gick långpromenad i över 2 timmar och allmänt mös. Idag har vi varit ute i spöregnet och lekt och resten av dagen har gått åt till Pippi långstrump tittande för hans del och städande av köksskåp för min del. Nu ska vi snart krubba lite lunch och sen läsa saga och nattinatta en stund. Eller ja Nathanael ska nattinatta jag ska tuta vidare med inlämningsuppgifter nummer 2.

Om 6 dagar kommer äntligen snickaren som ska sätta upp väggen mellan två av rummen. Så jäkla skönt. Ska spackla och slipa innan Öland så får man ta målningen när man kommer hem. Så skönt att äntligen få måla och fixa så som man vill ha det. Underbart.
Mamma och Thomas kommer imorgon och ska hjälpa oss skrapa balkongen som ska målas om. Thomas ska även borra hål i våran nya regntunna och dra en slang så att den tömmer sig själv. Ska även sätta in panelskivor i luckan som blev när vi tog bort gamla micron och satte in den grå som vi hade när vi bodde i sumpan. Ska själv sedan bygga en hylla ovanför där man kan ha alla mina fina kokböcker.
Det händer äntligen grejer och det känns så bra.

Fick skatteåterbäringen igår. Ska lägga lite av den på semester kassan sen tänker jag sätta in lite extra på Nathanaels konto. Ska även handla nåt i klädväg också. Har nästan inga sommarkläder som passar. Det jag hade förra sommaren har blivit för stort och det jag hade innan jag fick Nathanael är för litet. Surt sa räven..

Nej lucnh dags nu..

Funderar över att tömma och diska allt i vitrinskåpet senare idag..Jag älskar att faktiskt hinna sånt..

TJING!

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback