huller om buller

Det är väldigt mycket kaos just nu. Praktiken knasar och mitt huvud knasar.
Har slutat på Vivels som jag var på och har inte fått ngn ny plats än. Min lärare miss M arbetar  med att hitta mig en ny plats och jag är lite irriterad över att hon inte "hör" mig. Jag önskade ett mindre ställe där dom inte arbetar med så mkt maskiner utan jobbar för hand. Hon bokar då in mig på ett möte idag kl 14 med la casita som är lika som vivels fast större och ligger dessutom vägg i vägg med vivels.Hon har verkligen noll koll den tanta.
Så har nyss ringt upp henne igen och sagt som det är att det stället är precis som att fortsätta på Vivels vilket jag inte vill ha så nu väntar jag på att hon ska ringa upp mig med ett nytt förmodligen korkar resultat.
Jag är så less på min skola just nu. Ingenting fungerar.Dom byter ut lärare hela tiden mitt i våra kurser och ändrar datum hela tiden för praktikstarter och kursstarter.NU har dom gjort det igen. Förra veckan fick vi veta att vi ska börja choklad och konfektyrkursen den 3e februari istället för den slutet av mars. Och ska dessutom ha kursen på onsdagar istället för fredagar. Så ytterligare igen har dom dragit undan mattan under fötterna på oss med att ändra saker och ting med kort varsel. Jag är såååå less så det finns inga ord. Jag längtar enormt mycket till maj då denna utbildning är klar. Jag har redan bestämt mig för vad jag ska läsa då. Har bestämt att fortsätta plugga under tiden som jag söker jobb och när jag sedan får ett så fortsätter jag det som är kvar av kurserna på distans. Det är iofs ett måste för pluggar jag inte så står jag helt utan inkomst efter maj när denna utbildning är slut och det är ju inte så himla kul.

Nej rörigt är vad det är och motivationen och energin tryter.Jag är ständigt trött och seg pga av detta. Hoppas´innerligt nu att hon kommer med förslag som passar och att jag inte ska behäva åka genom hela stan för att komma dit och hem.

Rörigt är det i skallen nu också,delvis för detta men även pga lite andra tankar. Marcus är en ängel iaf.Han har lärt sig hur han ska hantera mina "down" perioder på ett skapligt sätt. Han märker när min energi tar slut och när jag behöver en stund för mig själv för att vinna striden med mina egna tankar.
Har haft ett otroligt stöd i min vän och finaste D som är en guldklimp med förståelse och lyssnande öron.
Tusen tack för det.
Sen Marcus också och mamma,som också finns där när motgångarna är många.
Sist men inte minst (jo i kroppslig storlek räknad) Nathanael.Mammas lilla goding :)

Har spenderat helgen som varit i Västerås. Jag behövde det verkligen och hade velat stanna minst en vecka till. Men det funkade ju inte med dagis,skola och jobb så var bara att åka hem igår och se glad ut.
Hade en väldigt mysig och trevlig helg. Den var nästan komplett faktiskt. Jocke och Hella kom tillomed över och stannade hela lördageftermiddag hos mamma. Vi körde wii turneringar i flera timmar och hade jättekul. Det var en bra stämning och jag störde mig inte på nåt som jag brukar göra senaste tiden. Var förbi mormor i lördagsmorse också och jag blev så glad när jag kände att hon var gamla vanliga mormor.Glad,sprallig och bara så¨som mormor kan vara.Drack kaffe och åt bullar:) Nathanael lekte med alla leksakerna som finns hos mormor och så fick han ett paket med pärlor så att han kan bygga halsband som dom gör på dagis.
Jättemysig dag faktiskt. Träffade en annan guldstjärna också (Lovely you)vilket värmde mitt kaosartade sinne <3

Nog om det..

Idag sov jag lite för länge trött som jag är.Ska göra mig iordning,ringa två samtal och sedan förhoppningsvis höra nåt från miss M om praktiken. Men ska börja med att få i mig lite frukost. Tror det blir 40 min på cykel sen också nere i vargdagsrummet,måste ju träna bort det gottgottiga som åts i Västerås:)

Ååååååhhhh nu står Bambi med familj utanför igen..Lovely..Jag blir alldeles lycklig när dom dyker upp..såå fina.

TJING!


Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback