Hope for help

Har skrivit många gånger om min onda rygg. Nu är den aktuell igen. Eller aktuell är den alltid men skriver om den igen nu.
Sista tiden har den blivit värre och värre vilket säkert är kopplat till praktiken eftersom man står hela dagarna och sliter på kroppen på ett ganska dåligt sätt. Hela min rygg är felformad sedan födseln och har ju haft problem till och från under hela livet. Men efter jag fick Nathanael så har det varit värre än någonsin tidigare. Om det beror på tyngden från pluskilona man fick eller om det helt enkelt beror på att man är i mer rörelse som småbarnsmamma det vet jag inte. Jobbigt är det iaf. Vissa dagar är det så illa så att jag inte står ut med mig själv.Jag blir varken en rolig mamma eller sambo.
Gick på sjukgymnastik i sumpan föriut i ett årstid. Där löste dom problemet för stunden. De "knäckte" ryggen och sen masserade på det och när jag gick därifrån varje gång så kändes det som att jag vägde som en fjäder och dansade fram en meter ovanför backen. Underbar känsla men tyvärr så "hoppade" ryggen lika fort tillbaka på ruta ett. Imorse när jag vaknade direkt med värk vilket jag inte brukar (brukar komma efter nån timme) så fick jag nog. Så nu har jag ringt sjukgymnastik i Spånga.Förklarade mitt problem så gott jag kunde vilket inte är det lättaste. Var en trevlig kvinna som jag fick prata med. Hon frågade om vilka behandlingar jag fått och om jag haft kontakt med en ortoped. Nej jag har inte haft kontakt med en ortoped för jag anses inte vara tillräckligt sjuk för att få träffa nån! Sverige i ett nötskal. Men har 3 röntgen bakom mig som styrker att ryggen inte är formad som den ska men däremot inte stödjer att den skulle ge den smärta som den ger.
Kvinnan fick något att bita i men ganksa omgående ska jag få en tid för TNS behandling tror jag det hette. Kan inte Påstå att jag är säker på vad det är men det skulle vara en smärtlindringsmetod iallafall.
Någon som vet?
Jag vill ju egentligen lösa problemet till grundproblemet om man säger som så men det verkar ju inte som att det går så länge man inte får träffa en ortoped så kan dessa kvinnor på sjukgymnastiken hjälpa mig med åtmintonde smärtlindring så är jag oerhärt tacksam. Sen är det bara att sätta igång och träna som en tok också.


Känns som att mina 4 senaste inlägg inte varit av den positiva sorten men waht to do?Jag skriver ju från hjärtat så ibland kan det bli lite down..

Ingen prakitk för mig idag. Imorgon SKA jag få tag på Mrs M så jag kan få byta praktikplats innan skolan är slut. En rekommendation:Börja inte läsa på culinar AB.Rena skitstället.

TJING!


Tillägg i efterhand:

googlade på TNS behandling och se detta: TNS-behandling elektrisk stimulering av hudnerver för att lindra smärttillstånd

Till min besvikelse så har jag redan provat detta men tänker ge det en ny chans då det var ett par år sedan sist. Hoppas hoppas hoppas


Kommentarer
Postat av: Angelica

Yes,nu börjar man verkligen se skillnad från vecka till vecka. :D Det blir bara tyngre och tyngre..

men glad är jag för det ..hehe



Hur mås det?

2010-01-18 @ 09:24:18
URL: http://angiethehappiest.blogg.se/
Postat av: Angelica

Jo,ryggen är inte att leka med..

2010-01-18 @ 12:06:39
URL: http://angiethehappiest.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback