en liten resumé

Dålig uppdatering från min sida senaste tiden jag vet. Har velat göra så¨mycket annat av jullovet så har inte blivit någon tid över för bloggandet.
På måndag börjar vardagen igen och idag började den för Nathanael som var tillbaka på dagis.Han var så nöjd och glad när vi hämtade honom i eftermiddags. Plutten<3
Marcus är ledig till måndag precis som mig så idag låg vi i sängen till 10 sen var jag till läkaren med min infektion som inte vill gå över. Vi var även en sväng till siba och sen hem igen. Marcus spelade lite och jag såg en film. Then she found me hette den och var helt okej. Har massor av filmer på lager som jag vill se och massor av nya böcker så har att göra hela våren. MEn det är trevligt det. Sen har jag ju mina två oklara projekt som jag måste avsluta också. Så mycket man vill göra,så lite tid. Kan nån göra dygnet 6 timmar längre tack?Skulle uppskattas.

Inga planer för imorgon. Är ju sista lovdagen så borde ju fira (sörja) med att göra absolut ingenting. Eller iaf bara slappar saker. Se en rulle i sängen i morgon bitti kanske?Ska iaf ta en promenad i kylan eftersom jag påbörjat klättringen nerför viktstegen. Gick ju ner 5½ kilo i höstas...keep on going..

Jul och nyår var bra. Julafton firade vi i Västerås med släkten hos mormor.Mycket mysigt med julbord,kalle och tomten. Firade vidare hos mamma med bara mamma,Thomas,Jocke,Marcus och Nathanael.Hade ännu mysigare där med klappöppning,julmust och massa godis.
Åkte hem sent på kvällen mycket nöjda med dagen.

Juldagen firade vi i Rissne hos Britta. Var mysigt det med men på ett annat sätt. Åt mat,tittade på tv och fikade. Avslutade med paketöppning. Var en trevlig dag. Brittas glädjetårar över klapparna vi gav henne var höjdpunkten på dagen. Kvällen spenderade vi hemma bara familjen. Killarna lekte för fullt med nta tågbanan och jag försökte skapa plats åt det nya. Myskväll framför tvn sedan.

Nyår firade vi här hemma med fest. Marcus kompisar Freddan och Tobbe kom hit och så kom Nathanaels gudfar ända från skåne med sin nya tjej och deras kompisar. Vi hade egentligen planerat att ta det lugnt.Kanske ta en eftermiddags bio och sen ut och äta nånstans. Det ändrades ju när vi blev värdpar för denna nyårsfest.
Freddan var kock och bjöd på kvällens mat. Det blev lamm (jag äter inte djurbarn så för mig var detta oerhört tungt),ugnsstekt potatis med ugnstekta morötter och rödvinssås. Kändes mycket fint. Maten böev dock klar vid 21 tiden först så alkoholen hann sätta sig rätt fint innan maten. Jag dricker ju nästan aldrig så för mig gick det väldans fort. Drack lite vin när Mikkiz firades i oktober,förutom det lilla så hade jag inte druckit sedan jag och Marcus var på takida i juli. Nåväl. Kvällen blev trevlig och skånefolket var mycket trevliga. Kvällen slutade dock lite tidigt för mig som hade fått i mig lite väl mkt gott att dricka med min alkohol ovana. Jag kan säga att tolvslaget spenderade jag i sängen väldigt däckad. Haha så kan det gå ibland. Men skönt var det egentligen då jag alltid får en ångest på tolvslaget. Har aldrig gillat nyår..kan inte sätta fingret på varför men har aldrig känt att det är en trevlig "högtid".
Vaknade halv sex på morgonen med partyhatten på skallen och kläderna på. Marcus hade bäddat ner mig så gott det gick när han gick och lade sig vid ett tiden när alla rumlat vidare till krogen..eller ja inte alla..Tobbe däckade han med så det var inte bara jag.
Vi spenderade nästan hela nyårdagen i sängen. Jag var äkta bakis för första gången på 4 år eftersom jag var alldeles för onykter för att göra mina antibakis knep innan jag somnade. Tittade på barnen i bullerbyn på tv och försökte sakta överleva första dagen på nya året. Gick upp och städade köket som var ett enda stort kaos efter festens framgång. Vi städade tillsammans och varvade med att vila lite. Sen blev det dusch och vidare till V-ås för att hämta hem lilleman som firat nyår hos mormor och morfar. Mamma och Thomas skrattade gott åt mig och mitt tolvslag..inte snällt..
Men kul var det på nyår iaf.Första nyår på 9 år som jag festat på. Det ni..det trodde ni inte va?
Det var Marcus och min 6e nyårsfton tillsammans och vi har aldrig under våra tidigare nyårsaftnar tillsammans festat så det var trevligt att göra det för en gång skull.

Bjuder på lite bilder nån dag framöver från jul o nyår..om ni vill kika redan nu så ligger dom på bilddagboken (länk finns i länklistan) men tror man måste lägga till mig som kontakt först..

Nu blir det mera film i soffan innan det är dags att sussa..

TJING!

Kommentarer
Postat av: Angelica

Hi hi....du har så rätt så .. :D

2010-01-08 @ 13:28:00
URL: http://angiethehappiest.blogg.se/
Postat av: Angelica

hi hi,det är nämligen 3 st som har gissat på kille och alla ni hade rätt... aaa,men tänk att man kan se det på magen...det är häftigt!

2010-01-08 @ 13:54:33
URL: http://angiethehappiest.blogg.se/
Postat av: Angelica

Ja,det är sant..

Men tror inte jag har sett bilder när du väntade er son.. Har du bilder?

2010-01-08 @ 18:19:35
URL: http://angiethehappiest.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback