Coco och en allmän undran..

har haft kräksjukan i två dagar men är nu på benen igen. Nathanael fick den i lördags stackren. Men han ville promt sova hos farmor ändå som bestämt så stackars Eva fick en kräkandes unge i sitt hem men hon sa ju inte nej heller så..
Så typiskt att man skulle få den nu och inte på jullovet. Kunde väl fått den förra veckan när man var hemma. Missar ju praktiken nu ju. Men men..sånt kan man ju inte styra över själv :(
Marcus har varit en ängel som vanligt och serverat mig med vatten,soppa och kärlek:)

Idag är jag uppe ur sängen iaf. Har städat och fixat lite. Även tittat på filmen Coco Chanel som Daniel påstår låter tråkig på enbart titeln,gör den det?
Den handlade om Coco Chanel,om hennes liv och om hennes väg till att bygga upp hennes klädimperium. Väldigt bra film. Mycket sorg i den. Varför är det alltid sorg bakom kända personers liv? Gäller det även privatpersoner?Lider vi alla av någon slags sorg och tragik i våra liv?Bara det att det inte kommer fram på samma sätt som för kända personer?
Visste ni föressten att det är Karl Lagerfeld som driver Chanels modehus sedan 1980 talet?Det visste inte jag. Jag tycker det är synd.Han har inte alls det tänkandet som Coco hade och inte samma ideér. Det sägs att det var det som räddade företaget.De påstår att om hon levat och drivit det som hon gjorde så hade det gått under. att hon var tantig för det glada åttiotalet. Jag vet inte det jag.
Jaja hursomhelst så var det en bra film om en väldigt inspirerande person. Vilken kämparglöd den kvinnan hade och i vilka motgångar. Beundransvärt.


Kommentarer
Postat av: Hannah

Tack så mycket :) Det är en sorts grimma, jag använde den mycket förut när han var yngre för att han drog så fruktansvärt mycket. Behövs inte längre dock men jag gillar bilden så mycket <3 :) Hoppas allt e bra med er! kram kram

2010-01-13 @ 17:24:53
URL: http://kraeksjuk.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback