bleeding heart

Jag läste precis en artikel i aftonbladet om en hund som suttit bunden på samma plats i 5årstid. Fruktansvärt och förtvivlande att djur ska hamna i fel händer hos folk som verkligen inte vet hur man ska behandla djur.
Det som gjorde mig ännu argare och mer förtvivlad var att grannarna vetat om detta plågeri i flera år och ett fåtal gånger försökt att kontakta myndigheterna om saken. Är man en människa med hjärtat på rätta stället så fixar man bultsax och tar med hunden direkt till polis eller djurhem. Hur kan man gå och lägga sig när man vet att det sitter en hund på granntomten året runt utan promenader eller sällskap? Jag förstår det bara inte!
Mitt hjärta blöder ständigt för alla hemlösa dur och alla djur som man vet finns där ute som far illa antingen i ett hem eller i det fria. Jag gör det jag kan men önskar jag hade tid och pengar att göra mer för dessa djur :(

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6397412.ab

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback