catched


Jag tänker nu skriva ett par rader om ett par böcker som tilltalar mig mer än mina hittills stora favoriter gjort.
Böckerna heter "Om jag kunde drömma" och "när jag hör din röst". Men majoriteten känner nog igen dom som Twilight och new moon som är orginal titlarna. Jag hade inte läst böckerna innan jag såg filmerna. Vad jag tyckte om filmerna? Jag fulsständigt älskade dom. Vad jag tycker om böckerna? Jag är som besatt!
Jag gillar normalt inte vampyrtema i vare sig filmer eller böcker så trodde innan jag såg filmerna att dem skulle vara usla i mitt tycke men jag föll pladask. Det är något med historierna i filmerna som fångar människor som mig som inte alls gillar temat. Vad det är som gör det kan jag inte sätta fingret på. Jag gissar på kärleken. Men samtidigt så är jag en tjej som avskyr kärleksfilmer och romantiska komedier. Romantik och kärlek på filmduken är inget för mig. Så då kan jag inte sluta undra,vad ser jag i dessa filmer?Varför är jag som förtrollad?
Jag ska berätta om min upplevelse av böckerna. HAr valt att hoppa över min upplevelse om filmerna för dom är ingenting om man ska jämföra vad som hände när jag började läsa "om jag kunde drömma".
I samma stund som jag läste första raderna så kändes det som att jag sögs fast i boken. Jag vet att jag låter som nutcase nu men så var det. Jag som avskyr att visa känslor på offentliga platser och som sällan berörs på djupet av saker som jag vet är film och inte hänt i verkligheten har under hela förra veckan och denna veckan suttit på buss och tunnelbana med ett brett fån leende och varvat detta med att gråta stora rullande tårar och åh:at och Oh:at mig högt och tydligt. Det är bara so not me. Så ja något hände med mig när jag började läsa.
Jag vill skriva ett par hyllande ord om Stephenie Meyer som skrivit alla fyra böckerna (finns ju två till som jag inte tänker dyka ner i än) hon är numer en av mina topp favoriter inom kategorin författare.
Hon lyckas med det mesta i böckerna. Hennes sätt att skriva gör så att man är i Forks,man går på Forks high school,man känner stormande glädje och djup sorg med karaktärerna och framför allt:man upplever den otoligt intensiva kärleken. Och det stora pluset med Mrs Meyers sätt att skriva är att hon aldrig tappar den röda tråden så att det blir rörigt. Hon är en lysande författare.
Jag vill härmed rekommendera er som inte läst böckerna att läsa dom och till er som mot förmodan inte sett filmerna:se dom!

Kan ju inte avsluta detta inlägg utan bilder på dessa vackra karaktärer ur dessa vackra filmer så här kommer dom...




Kommentarer
Postat av: Micaela

Ok, och jag som trodde att jag var fanatisk =)

Men jeeses, vad jag älskar bilden på rad två, i mitten.. den där han nästan ser lite vindögd ut =) =)

2010-04-05 @ 00:04:27
URL: http://annamicaelas.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback