operationen och osäkerhet

Kikar in här en snabbis nu. Varit dålig med uppdatering igen men det har som vanligt varit mycket senaste tiden och tid och ork har lyst med sin frånvaro. Nathanaels operation i måndags gick jättebra. Jag var faktiskt inte så nervös som jag trodde att jag skulle vara. Det var bara en förälder som fick följa med in på avdelningen så vi kom överrens om att Marcus skulle följa med in. Jag blev kvar i väntrummet. Kändes som att Marcus skulle klara av sövningsbiten mycket bättre än mig vilket han gjorde också. Det var ingen stängd dörr mellan avdelningen och väntrummet så jag hörde klart och tydligt min sons gråt och ilska när sövningen pågick. Detta var inte vad jag klarade av utan bröt ihop direkt. Där satt jag med ett gäng åldringar som väntade på att komma in för operation med tårarna sprutandes. Såg att folk undvek att titta på mig,jag var nog ett obehag just då. Marcus kom ut efter en stund när N somnat av narkosen. Vi gick och åt en macka i cafeterian sen blev det vänta ett bra tag. Efter lite över timmen så rullades han ut på avdelningen igen och Marcus fick gå in till honom. Jag blev kvar i väntrummet igen. Efter 45 min så böt vi av då han vaknat och ropade efter mamma. När jag kom in låg det en trött,rosig och toksöt kille och väntade i en enorm sjukhussäng. Han hade fått en liten sjukhusrock som var så söt så att jag ville ta med den hem. Jag satte mig på en stol med N i knät och satt där en stund. Han somnade om så lade ner honom i sängen igen. LÄkaren kom och sa att allt gått bra och gav mig restruktioner om eftervården. Sköterskan kom in med macka,saft och glass. Efter att ha slukat 3 glas saft på raken så somnade han om en stund till. Jag började klä på honom sina kläder och vi fick klartecken att åka hem. N fick ett klistermärke (han har ett helt gäng nu efter alla doktor svängar) och for vi hem. Vi låg i sängen hela dagen och tittade på Alfons,Totte och Bilar. Henke kom förbi ett tag innnan han och Marcus åkte på fotbollen. Tittade på män som hatar kvinnor på kvällen och det var superbra. Ska se flickan som lekte med elden den 7e oktober,fått gratis biobiljetter till den. Nice Idag ska jag åka och besöka min blivande praktikplats. ÄR lite nervig,avskyr att "sälja in mig själv" som jag nämnt förut. Jag vet inte vad det är med mig just nu. Kan knappt öppna munnen inför lärarna i skolan utan att bryta ihop eller rodna som en tomat. Jag tror att jag helt enkelt inte känner mig trygg i skolan,med skolans upplägg och med dessa struliga lärare. I och med det så blir jag otrygg och osäker och därav detta problem. När jag gick i Tensta var det tvärtom,där fick lärarna stoppa mig för att jag disskuterade för mycket om ämnen vi pratade om. Som Helen min religion och svenska lärare sa: "Du borde vara med i filosofiska magasinet i radio". Ja varför inte? Nu ska jag ornd alite här innan det är dags att bege sig ner till bussen.. TJING!

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback