Caught in the claws of stress

Sorry att jag inte har uppdaterat på länge. Det är mycket helt enkelt just nu. Har två prov denna vecka,inlämning av egenkontrollspärmen plus ett stort läxförhör. Korvstoppning med andra ord. Jag har kommit ganska långt på min pärm men har ej hunnit börja med instuderingen till proven. Jag ska sätta mig i eftermiddag och skriva ihop två listor med instuderingsuppgifter till proven som Marcus får skriva ut på jobbet åt mig. Pärmen har jag tänkt att bli klar med senast imorgon förmiddag så att jag kan fokusera på proven embart sedan. Jag känner att jag skall klara detta,jag har verkligen presterat efter mitt bästa. Jag har lagt ner hela min själ i detta vilket jag aldrig gjort förut så det känns bra. jag har gjort mitt bästa och räcker inte det så får jag ta nya tag och tenta om helt enkelt innan jul. Jag tänker inte ta eventuella nederlag hårt som jag brukar utan har utefter denna enorma prestation bestämt mig för att vara extremt nöjd över att jag klarat att prestera i denna enorma stress. Det har gått jättebra hittills och det känns bra. Med det ska tilläggas min ADD,den påervkar min skolgång en del men trots det har jag lyckats att fokusera. Jag känner mig stark trots alla motgångar som varit under kursens gång. Skall bli skönt när detta är över. I lördags tills igår var mamma och Thomas här. Vi behövde det. Mamma behövde komma från V-ås och allt som hänt där senaste veckorna och jag behövde peptalk,barnvakt och bara deras närvaro. Vi spelade uno i lördags kväll och jag vann storslaget,okrossbar är ordet=) På onsdag ska vi på hockeypremiären. Jag tänkte inte följa med först eftersom jag måste plugga till sista provet men så bestämde jag mig att nej jag behöver detta som en boost så jag tänker ta med mig instuderingspappret och läsa i periodpauserna.Sen att jag får sitta till strax efter midnatt när vi kommit hem igen och läsa gör inte mig något. har bara provet på tordagen ochs en får vi gå hem. Kan då åka hem och ta en nap innan hämtning på dagis. Ikväll ska Marcus och Henke sitta och titta på Häcken- AIK i fotboll här hemma. Det gör mig inget men lite avis blir jag för jag vill med titta men måste plugga. Men att välja mellan fotboll på tv och hockeypremiär med hungriga supportar live så är valet ganska självklart. Lever på kaffe under dessa stressveckor. Det gör mig helt nipprig och halvt galen vilket mina kära klasskompisar fick märka i måndags i bageriet. De såg lite fundersamma ut,mycket kul=)Men det gör susen för min ork till att skriva skriva skriva och det är ju kanon,sen att man blir lite tokig och crazy vad gör det om 10 år?=) Det slog mig nyss efter att ha hört hennes röst i bakgrunden i ett telfeonsamtal med mamma;jag saknar mormor. jag har varit hård och dömande mot henne efter henens stroke. absolut inte medvetet utan det är min rädsla som visar sig så. Rädlsan över att hon inte längre orkar lika mycket och ångesten över att hon börjar bli gammal. Samt saknaden och minnena från tiden då hon orkade mer och var lite gladare. Min mormor har alltid varit en stålkvinna med en beundransvärd syn på livet och det är hon iallafall fortfarande. Har alltid funnits där med dom rätta orden vid dom rätta tillfällena. Hon är en klippa. Nej nu ska jag skriva vidare. varenda minut är dyrbar denna vecka. TJING

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback