bageribönor och eye toy nostalgi =)

Onsdags förmiddag och höstsolen lyser. Känner mig inte helt fff i dag så därför är jag hemma. Skall strax påbörja matteläxor eller bageriläxor eftersom det är räkna recept och lite annat men det är som en matteläxa ändå.

Hade en förträfflig dag i Västerås igår. Träffade mamma,mormor,thomas,Gammelmoster,Jocke och kära Mikkiz. Hann även träffa den sistnämdas mor en kortis.

Förmiddagen spenderade jag o lilleman hos mamma. Mormor och gammelmoseter Siw kom hälsade på.

Eftermiddagen spenderade jag med Mikkiz hemma hos henne för en gång skull. Var mycket trevligt och roligt. Efter litre över  2 timmars snack och kaffedrickande hos henne så kom hon på att Carina köpt eye toy igen som är ett spel som både vi och dom hade i ägorna för et par år sedan. Och för er som inte vet vad et är för något så kan jag kort berätta att det är ett spel där man spelar med kroppen. Man slåss tex mot ninjor,hackar grönsaker,putsar fönster, killar kaniner, är fotbollsmålvakt,hemlig agent och kock. Finns massor av olika spel och i alla så är man själv tv spelskontrollen. Kan tillägga att vi hade mycket roligt igår även om min gamla toppform från förr var som bortblåst. Har skaplig träningsvärk idag kan jag lova. Vi spelade fram till 17 så Thomas kom och hämtade mig.

Åkte hem till mamma igen och käkade och hängde lite med Jocke som kom hem från plugget. Sen skulle han iväg och tatuera sig så blev att slappa fram till hemfärden. Hemfärden gick kanon och vi var hemma i hallen vid 20.10
Marcus och lilleman somnade nästan direkt ´medan jag kollade på idol och tog en dusch.

Blev en tidig kväll igår men det behövde vi nog alla tre.

Dagen i bageriter i måndags gick kanonbra. Jag och Marie stod själva i kallköket ås det var lugnt och skönt. Vi var så snabba och effektiva så att vi hann leka med chokladdekorationer för att fördriva tiden. Coh då hade vi gjort chokladtryfflar,chokladbiskvier och chokladmoussetårta.

På måndag mina kära vänner har jag det stora praktiska provet i bageriet. KÄnns lite nervigt men jag ska ta det lugnt och köra min grej och inte haka upp mig på allt runt omkring.

Veckan efter det har jag det stora teortetiska provet vilket kommer bli bra mkt tuffare för mig eftersom jag verkligen inte är en teoretiker.

 

Nog om det..

 

Nu ska jag byta om och dra igång med läxorna..

 

TJING!


Kommentarer
Postat av: Micaela

Hehe, håller med dig ang. toppformen.. Att några år på nacken ska göra en så klen :)

2009-09-30 @ 12:09:56
URL: http://annamicaelas.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback