vemod & vackra inre tårar

Jaha det var det det. Har nu avslutat det sista inom religions kursen. Känns så vemodigt men även skönt. Sitter och lyssnar på soft rnb musik och är halvvägs till tårar. Jag är inte ledsen utan bara lite känslig. Tittade på Berg flyttar in för en stund sedan. Jag skrattade så att jag grät åt den helknäppa människan. Carina Berg,kan man annat än digga henne? Och så Dregen,kära Dregen. Han är en pedagogisk,estetisk och kreativ man. Konstnär,låtskrivare, rockstar och SKOGSMULLE som han är. För er som inte vet så kan jag tala om att han kör en risig volvo,äger en flakmoppe,bor i en stuga på en ö i skärgården och målar sina ägg varje morgon..rätt udda för att vara en rockstar måtte jag säga.
Han är mcyket egen vilket jag gillar. Rykten säger att han har ett affärshuvud utan dess like och är arbetsnarkoman. Jag gillar personer som engagerar sig i det dom lever för.
Led med honom när de pratades om hans pappas självmord,man såg tydligt att det var ett jobbigt kapitel för den tuffe men känslige rockern.
Programmet spelades in 29-30e januari. Hur vet jag det? JO för att fröken Berg fick följa med på soundcheck för turne premiären. Sen fick hon gå på spelningen som dom visade en snutt av i programmet. Samma spelning som vi var på den 29 januari på tyrol. Inte såg jag henne inte. Synd=(

Det visades också ett live klipp från faddergalan där Dregen och Pernilla uppträder med "jag och min far". Jag missade tyvärr faddergalan så jag blev helt såld. Har youtubat som en tok nu och tänka sig att Mikkiz hade rätt! Klippet fanns där. Jag som trodde att jag sett allt med just den låten men icke.

www.youtube.com/watch?v=JGVehW2VMhw

Nu ska jag lyssna vidare på Akon som jag blivit helt tokig i senaste tiden  och njuta av mitt inre lugn.

God natt!

Kommentarer
Postat av: micaela

Ja, Dregen är mer djup än vad man kan tro.. Och visst syntes det att han nästan blev lite tårögd vid pratet om hans pappa..



För att byta ämne;

Jag vet inte riktigt vad vi ska hitta på för att du ska se hela texten.. Vad har du för Windows? Är det XP eller Vista?

2009-05-09 @ 00:20:09
URL: http://annamicaelas.blogg.se/
Postat av: Micaela

Den enda lösning jag kan komma på ang. bildproblemet är väl att du minskar datorns upplösning när du ska checka in min blogg..

2009-05-10 @ 01:20:01
URL: http://annamicaelas.blogg.se/
Postat av: Micaela

Om du nu vill läsa så kan du gå in under kontrollpanelen..Där kan du ändra upplösningen för stunden.. Om inte annat så kanske M vet hur man gör ?



Btw; Såg du kommentaren jag hade fått om att Dregen är Sveriges kortaste rokker.. =)

Folk förstår helt enkelt inte hans storhet..

2009-05-11 @ 07:36:08
URL: http://annamicaelas.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback