Face to face with tha moose

PÅ nervägen till Öland skedde det som de flesta bilister fasar för. En skenande älg rusade rakt ut i biltrafiken.
Gick så snabbt och man blev så chockad så att vi hann aldrig bli rädda förrän det hela var över.
Tack och lov hade det regnat så den halkade på den blöta asfalten annars hade den rusat rakt in i mamma,Thomas,Eva och Nathanael som åkte i bilen bakom oss. Hade kunnat gå riktigt illa! Vad vi hann se så sprang den i skogen och jag kunde inte annat än hoppas på att den inte skulle vända och springa ut igen. Jag är ju så himla känslig när det gäller djur så jag fick ju för mig direkt att den hade vänt och blivit påkörd. Hade gråten i halsen sista biten fram till Kalmar.
Chockade vart vi också. Blev både illamående och fick världens frossa av chocken. Det var riktigt läskigt.
Jobbigt var också att jag mötte älgens blick och där såg man ren skräck,den var riktigt rädd och fick riktig panik efter att den halkat och tagit sig upp igen. Tyckte så syns om den.


inte att leka med direkt. Riktigt stora är dom. Skulle varit tyska turister med i bilen,dom som så gärna vill se älgar.


Tjing!

Kommentarer
Postat av: Micaela

Du är då en äkta djurvän du =)

2009-05-25 @ 12:10:56
URL: http://annamicaelas.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback