berg flyttar in

Ikväll ska jag titta på tv 21.30. Berg flyttar in hos landets bästa gittarist Dregen och hans fantastiska Sambo Pernilla.
Pernilla är en jätteduktig vissångerska och låtskrivare som i slutet av förra året släppte et nytt album som jag nu köpt.
Dregen berättar i programmet om när han var 11 år och såg sin pappa ta livet av sig. Han medverkar i låten "jag och min far" på Pernillas senaste skiva vilket känns mer logiskt nu efter detta.
Låten är kanonfin och jag ryser varje gång jag hör den. Brukar slänga in plattan i dvdn och köra den tokhögt i sourroundsystemet..sååå maxat..

Titta gärna på videon till den ..

www.youtube.com/watch?v=T_Mn5vNMaX8

Dregen och Pernilla var med om tsunami katastrofen i Thailand 2004 vilket präglar många av hennes låtar.
De håller även på med välgörenhet i olika former efter tsunamin och stannade i 3 veckor extra nere i kaoset för att hjälpa till istället för att resa hem tillbaka till Sverige..

Jag beundras av sådana elds själar...

När vi ändå är innte på eldsjälar så vill jag snabbt nämna Leonardo Di Caprio. En skådespelare som satsar stor del av sin förmögenehet på välgörenhet och är aktiv inom miljöfrågor. Jag rekommenderar starkt dokumentären som han deltar i och varit med och producerat..Jättebra.

Se trailer här:

www.youtube.com/watch?v=7IBG2V98IBY

All kärlek till alla eldsjälar därute! ♥♥

Kommentarer
Postat av: Micaela

Drygt det här.. jag vet inte om jag kan se berg flyttar in, hockeyn håller fortfarande på då..

Jag får väl zappa annars =)

Nope, inte läst a-bladet..

2009-05-08 @ 16:12:18
URL: http://annamicaelas.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback