2 runaways and 1 psycho?

Mina fina små bebisar är på krigstigen.Eller snarare på rymningsstigen.
Lukas har lyckats 5 ggr och Skrubben 1 gång.
Igår var det värre än värst eftersom det ösregnade HELA DAGEN. Jag skakade prydnadskuddarna genom Nathanaels fönster,telefonen ringer och jag går och svarar.Glömmer sen att jag höll på att vädra kuddar så fönstret förblir öppet. Detta upptäcker jag 4 timmar senare! Det häll regnar och Lukas är borta!Panik!
Jag går först lungt runt och ropar.Ingen respons. Surgubben mittemot stirrar genom fönstet och undrar nog varför jag går och vrålar LUUUUUUUKAAAAAAAAAAAS i spöregnet. Då hör jag honom vrålandes från magen ropa på mig. Hjärtskärande och uppjagade skrik. Jag får panik och börjar springa runt för att lokalisera källan till ljudet. Spöregnet gör att jag inte kan avgöra varifrån det kommer. Jag får panik och ringer Marcus. Var bara 20 min kvar dessutom tills jag skulle hämta på dagis så det fick Marcus göra istället. Ringer sen upp Thomas,då har jag lyssnat på Lukas i 20 min av hans hj'ärtskärande skrik och jag är övertygad om att han fastnat nånstans. Nu har jag jagat upp mig så pass mycket att jag stortjuter när Thomas svarar så han fattar typ inte vad jag hasplar ur mig. Där sitter jag i spöregnet och fryser i dyngsura kläder stortjutandes. Thomas sa åt mig att titta under huset. Vi har ett mellanrum mellan marken och huset på cirka 20 cm eftersom vi har sutteräng hus och Lukas har smitit in där 2 ggr tidigare. Jag hade ju givetvis redan tittat där men inte sett honom. Thomas sa att jag skulle ta ficklampan och lysa in och det gjorde jag och vem kommer springandes mot mig?Lukas! Dessvärre vägrade han komma fram eftersom det spöregnade så han fortsatte att skärrat skrika. TIll saken hör att vi har ett inbyggdförråd på sidan av huset som det går att ta sig in i underifrån huset (djur kan inte människor) och naturligtvis så hade han tagit sig in där. Där satt han inne i förrådet och ropade och ropade att jag skulle öppna dörren. Och där satt jag med panik i regnet UTAN NYCKEL. Marcus hade den på sin knippa och han var på dagis och hämtade Nathanael. Det var långa 20 min som jag fick sitta där och prata med Lukas genom trädörren i spöregnet. stod på alla fyra med fejjan tryckt mot marken för att försöka locka ut honom den vägen som han tog sig in men utan resultat. När Marcus väl kommer med nyckeln och jag äntligen kan öppna förrådet så har han gått ut därifrån. Så det tog ytterligare 25 min innan han kom in. Vilken pärs! Jag var helt slut efteråt.

Idag upprepades nästan samma sak. Vi har nätdörrar till inglasade verandan som Thomas snickrat ihop. Hade öppnar glasdörrarna så att de kunde sitta vid nätdörren och få sig lite frisk luft. PÅ nåt sätt upptäcker jag 2 timmar senare att dom petat bort hela nätdörren och tagit sig ut. Eller jag trodde att Lukas gjort det och att Skrubben sov på undervåningen som vanligt men icke.Båda var borta! Jag går vanliga rundan runt och ropar och kollar.Ser Lukas under gäststugan. Springer in och ringer Marcus snabbt så han får komma hem med förrådsnyckeln utifall han nu skulle upprepa gårdagen. När jag kommer ut är han borta. Inte ett spår av Skrubben vilket oroar mig mest. Lukas är en fegis som inte tar sig långt bort medan Skrubben är modig och har en jägarinstinkt som Lukas saknar. Jag lyser med ficklampan in under huset men ingen katt där. Alltså två katter borta och ingen är under huset som är det vanliga "rymma till stället". Panik igen!
Ringer mamma och beklagar mig smått hysterisk och väldigt stressad över att jaga katter var det sista jag hade tid med.Hade fullt upp med hemskrivningen i Islam och bara 1½ timme kvar till hämtning på dagis. Fan fan fan. 
Jag ropar på Skrubben en gång till och hon kommer löpandes. En tillbaka,one to go. Går runt i 10 minuter och ropar på Lukas utan resultat. Jag lyser in igen under huset och hör dåå prassel bakom ryggen. Uppe på berget bakom mig brevid min stora rosenbuske kommer en randig liten man knatande..Båda inne..allt är som det ska igen..avslappnad igen men mycket energi fattigare. Jag stänger glasdörrarna och extra kollar alla fönster..Allt är rekat och klart..
Så vi har fått två rymlingar nu som längtar ut till våren,att vara kopplad ute är det bara Skrubben som njuter av medan den andra bara vill gå in när han FÅR VARA UTE. Knäppo.


partners in crime ♥

Kommentarer
Postat av: micaela

Ja, idag är det ju Vinna eller Försvinna som gäller, så tyvärr så går hockey före ikväll..

Och det är inte samma sak att se matchen i repris, hellre ser jag "Berg flyttar in" i repris =)



Pust, vilka små rymmare ... Tur att det slutade bra iaf..ler..

2009-05-08 @ 21:03:44
URL: http://annamicaelas.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback