NP ångest och planering av semester

Fick ju som jag tidigare nämnt ett test NP förra veckan. Har inte tittat på det förrän nyss och såg att uppgiften är att skriva ett debattinlägg om vittnesplikten.
Detta är ett ämne som borde skapa tusen idéer i mitt huvud eftersom jag själv har suttit och vittnat och även har andra runt mig som har det. Har även starka åsikter om just vittnesplikten men jag känner ingenting för uppgiften och det stör mig. Jag hoppas att jag hittar känslan för den efter att ha "smakat lite på den". Nästa torsdag ska den vara skriven och klar.
Har ju fått häftet med texterna till riktiga NP den 1/4 och ska läsa dom lite senare.Hoppas för fasen att jag hittar något som intresserar mig där för vägrar sitta med stress ångest i 5 timmar och mala i hjärnan efter något att skriva..
Jag älskar at skriva och jag älskar att yttra mina åsikter om allt..men inte på bestämd tid och bestämt tema..då går det inte..Men men jag ska nog ta mig igenom detta också

Den 21 maj slutar jag religionen och svenska B. Men såg att jagredan den 7 maj kan klassa mig som klar i svenskan. Sista två torsdagarna är det muntliga redovisningar och uppsamlingsprov,jag kommer att ha avklarat min muntliga redovisning då och har inte missat eller kuggat några prov så kmmer inte behöva göra uppsamlingsprov heller så den 7 maj har jag ytterligare en kurs avklarad. Och veckan senare även religionen eftersom sista dagen är bara besök i kyrkan.
Tjoho..
Nästa vecka börjar jag naturkunskapen..har inga datum än när den är klar..Det går som på räls so far...

Håller på att planera Ölands semestern.Vi ska vara där 3 veckor i sommar och någon lång helg. Vi skippar midsommar i år och stannar hemma och bjuder hem folk istället. Det är ett jäkla pusslande varje år med semester veckor hit och dit. Marcus och hans kollega måste ju komma överens vem som ska vara ledig när eftersom en av dom alltid måste befinna sig där föurom vecka 30 då hela företaget är stängt och båda kan vara hemma. Vecka 30 är spikad Öland varje år men så kommer då frågan om man ska lägga resternade veckor efter eller före vecka 30. Man vill ju 3 veckor på raken eftersom det inte är allt för kul att åka till o från Öland i flera timmar. Men men det brukar ordna sig till slut. Mamma och Thomas måste ju också planera in eftersom de också ska med åtminstonde en vecka. Thomas ska ju påbörja renoveringen av lillstugan därnere så roligast är ju om de kan vara där samtidigt som oss.
Vi längtar ner nu både jag och Marcus,bara 2 månader kvar tills vi ska ner för första gången i år..nice =)

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback