when changes takes you away from us

Varit lite bloggtorka ett tag nu. Har haft många tillfällen då jag har velat sätta mig ner för att skriva men har helt enkelt inte haft någon tid. Det har varit fullt ös hela veckan och helgen Och inte ser det ut som att det lugnar ner sig heller. 3 dagar kvar till avfärd till Öland och har massor att göra innan dess. Ska dessutom på Örebro-AIK på söndag också.
Jag skulle verkligen behöva ett par timmar till per dygn. Och då har jag ändå sommarlov nu,helt sjukt.
HAr haft sköna eftermiddagar i veckan iaf med bad i poolen med Nathanael. Väldigt svalkande och nödvändigt i denna hetta som varit. Visst det är varmt men hellre detta än regn absolut.

Har haft råångest i lite över en vecka nu. Det är Nathanaels sista vecka på solkatten (dagis) och jag lider av en fruktansvärt hemskt separationsångest och ångest över att inte veta om det rätta valet är gjort. I augusti börjar han på björken som ligger på samma gata som vi bor på och som även var vårat första val när vi sökte i vintras. Vi valde att stå kvar i kön trots att han fick plats på solkatten och så för nån månad sedan så kom beskedet i brevlådan att han fått plats på björken vilket vi aldrig trodde att hans kulle få för det är enormt tryck och efterfrågan på platserna i Bromsten. MEn nu har han platsen och vi tacklade ja.
VAr på avslutningsmöte i tisdags på dagis och gick igenom Ns tid på solkatten.JAg svalde och svalde för att inte bryta ihop (ja jag är känslig) och jag lyckades att hålla ihop. De hade bara positivt att säga om guldklimpen och de var väldigt ledsna och upprörda över att han ska försvinna. Han är lite av en förbjuden favorit bland fröknarna på hans avdelning och hos pralinen. På mötet fick vi veta att om det inte skulle funka på nya dagiset så behöver vi bara ringa chefen så får han komma tillbaka till solkatten. Vilken lättnad det var. Jag trodde liksom att man var tvungen att gå via kösystemet igen om det skulle skita sig så det var en enorm lättnad. Men det är som Louise sa till oss att bara vi tror på det så kommer det att gå bra. För så länge vi tvekar så kommer N känna vibbarna. Så nu har jag 1½ månad på mig att ställa in mig på att det kommer att gå bra. Marcus kommer att sköta även denna inskolning vilket jag är glad över. Marcus är inte lika känslig som mig och så är han lugnet själv så han passar bättre att sköta inskolningar.
HAn ska vara pappaledig hela augusti eftersom jag börjar plugget redan den 3e. Ja just ja jag blev antagen till linjen som jag sökt det har jag ju glömt att skriva. Så den 3e ska jag infinna mig på Liljeholmen..Nervös?Inte än men det kommer nog.

Jag är jätteglad att jag kommit in men jag försöker att inte tänka på det för det enda som jag vill fokusera på nu är semester. Vi drar på söndag ocg ska vara borta i 3 veckor. Jag behöver det. Det har varit en så påfrestande vår med sjukdomar,intensivplugg och annat skit. Det är nu vi ska ladda energier och spendera tid och njuta av semestern och smestern och varandra. Skönt. Ska festa lite också och så blir det konsert i slottsruinen den 25e.YEAH!

Ont i ryggen idag.Bakade i 4 timmar igår till Nathanaels avslutningkalas som hölls på dagis igår eftermiddag.
Bakade sockerkaka,45 muffins och 50 chokladbollar. Det var kul och det blev ett lyckat kalas men det känns i ryggen idag och vad varmt det var!! Hela köket var het som en bakugn. Hua..

Idag ska jag ta tag i trädgården. Britta kommer ju att vattna baksidan åt oss så ska jag fråga grannen om han kan ta framsidan men det måste ju rensas också så ska styra upp det idag så att det inte gror igen medan vi är borta. Ska klippa gräsmattorna också. Ska tvätta idag och imorgon all tvätt så att allt är rent när man åker. Sen så ska det skrivas packlistor och städas. Ska ägna oss åt packning och storstädning på lördag förmiddag.
IMorgon kommer förmodligen Fia hit en sväng,trevligt=)

nej dags att börja med dagens bestyr så kanske man hinner få sig en studn i hammocken med lite korsord eller några kapitel i en bok.

TJING!


Kommentarer
Postat av: Micaela

Du ska se att det går bra =) N kommer nog att stormtrivas även där..ler..

Grattis till antagningen!

2009-07-02 @ 21:32:05
URL: http://annamicaelas.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback