21a juli

Hey you!
Me igen från öland vindarnas och solens ö. Idag har solen lyst med sin frånvaro men vindarna  har varit här.
varit i Kalmar idag med marcus och Nathanael. Eva åkte till F-staden så hon följde inte med.
Handlade lite nytt i klädväg till Nathanael och jag köpte smink som jag hade slut på. Köpte jättesöta Hello Kitty strumpor också.
går åkte mamma och Thomas hem.Deras två veckor här var slut. Lugnt och annorlunda var det igår kväll.Vilken skillnad det är på bara två pers som försvinner. Nu är vi fyra kvar men till helgen skulle Marcus morbror Tobbe och hans sambo komma ner över en natt.
Bara 4 dagar kvar till spelningen i slottruinen,grymt kul. det ska vara bra väder också tydligen vilket känns ännu bättre.

Var i Kalmar igår på shoppingtur. JAg som inte kostat på mig själv mer än nödvändigt under hela våren köpte faktiskt lite kläder. Var på kalmar outlet som sålde ut allt på 70% rea. Jag köpte två leggings,två par set med regnkläder till Nathanael varav ett par var av ett bättre och dyrare märke,ett par linne byxor,två tunikor,4 par Nalle Puh strumpor och 6 par strumpor tll mig.  Altt för 570:- ganska stort klipp jag gjorde där.

I kalmar city fyndade jag klänning,linne,två skjortor och underkläder. Allt på rea det med. Såg att Gina hade rea också men handlade inget där. Ska spara pengarna som man kan köpa sig lite varmare kläder till hösten och spara till resan vi planerar.

Ikväll ska vi grilla gott och bara ta det lugnt. Ska åka upp till norra öland på utförsäljningsäventyr.

Skrev jag att jag besökte norra öland för första gången i söndags? Vi var vid fyren långe Erik och så vandrade i i trollskogen. Var på lågprisvaruhuset valles och så åkte vi runt på några andra varushus och utförsäljningar. Mycket rolig dag och vad fint det var däruppe. Det var bara jag som gick ur bilen vid långe Erik så jag stod på stranden och fotograferande och njöt av havsvindarna i ansiktet och av omgivnimngarna. trollskogen var också mycket fin.
Kommer att åka upp fler gånger det är en sak som är säker.
Nästa år blir det att besöka södra ön och det stora alvaret. Vill se Långe Jan också. Mörbylånga är det sydligaste jag varit hittills så det finns mycket kvar att se.

Nu ska jag ta mig lite kaffe så man piggnar till och sen ägna mig åt ditten och datten.

TJING!

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback