you cant reach me,you cant pull me down,or I just dont want you to..?

Känner en blandning av sorg,ilska,förtvivlan och hopplöshet just nu.
Inte för att det hämt mig något eller någon annan heller utan mina känslor grundar i ett gästboksinlägg som jag fick av min styvsyster.
Min styvpappa,alltså Thomas som jag benämner honom som i bloggen är skitadålig på att höra av sig till sitt barn och sina barnbarn. Det får tyvärr jag äta upp då A vänder sig till mig med sina åsikter om det istället för till Thomas.
Jag har full förståelse för hennes känslor samtidigt som jag har full förståelse för hans. Ingen av dom hör av sig till varandra helt enkelt.
Jag tycker attd et är jättetråkigt att det är så här och har haft diskussionen uppe många gånger med mamma och Thomas. Jag önskar att det blir bättre..dels för deras skull och för min och Nathanaels. Jag menar Thomas är ju mer pappa och morfar än vad min biologiska pappa är vilket innebär att hans barn och barnbarn borde vara som våran familj också så som Thomas är.
Blaaah det är så jobbigt det här. Det som stör mig är det dåliga samvetet som nyper mig i tårna.Jag vet att A inte vill ge mig dåligt samvete med flit men det är det som sker när hon vänder sig till mig med det här.
Jag blir arg på mig själv som ens känner en uns dåligt samvete för jag har absolut inget att ha dåligt samvete över,inte i det här ämnet iallafall..

Inte räcker det här heller..tyvärr..jag har ju även en halvsyster (samma pappa) som indirekt straffat mig för att pappa hör av sig mer till mig än till henne..där är det hela bara skrattretande..hon är avundsjuk på en kontakt som jag inte ens vill ha..som jag mer än gärna skulle ge henne så fort jag bara kunde..Hon har en stor fantasisyn på min och pappas kontakt trots att jag påpekat i långa mail och sms att så inte är fallet. Jag blir alltså straffad genom en fantasibild..
Hennes fantasibild har skapat en avundsjuka och distans som gör att jag för min systerdotter enbart är presentgivare på födelsedag och jul. Liksom A (min halvsyster börjar också på A) också är för Nathanael. Jag har mängder av kort på kylskåpet på L min systerdotter och de har tydligen detsamma på Nathanael men mer än så är att gå över gränsen..
Min 5 åriga systerdotter tjatar om att träffa sin kusin (Nathanael) men det lär ju inte hända innan A släpper sin fantasibild..Jag har senaste åren haft förhoppningen att detta ska släppa när pappa dör.helst innan det så klart.

Livet är fantastiskt ibland..

För att minska risken för missnöje över att jag dragit upp detta här så tillägger jag att jag använder min blogg för att ventilera mig och får ur mig tankar,ideér,åsikter och så vidare..jag skriver helt enkelt om det som ör aktuellt just här och nu..Jag nmanger inga utan tillåtelse och för mig är det respekt nog..

Tjing!


Kommentarer
Postat av: Angelica

Förstår din tanke... Klart man vill att barnen ska ha kontakt med sin släkt.. Hoppas allt är bra bortsett från detta!

2009-01-19 @ 17:38:31
URL: http://angellicious.blogg.se/
Postat av: Angelica

Hhaaa,aa jag förstår dig.. Så då passar du säkert på att städa och göra snyggt en speciell dag i veckan ;)

2009-01-19 @ 19:15:57
URL: http://angellicious.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback