lite kul

Jag tror redan att jag rekommenderat denna bok men gör det igen.

Hej mitt namn var EltonPersson av Martin Svensson.

Jag läste baksidan i en affär en gång och tyckte att den lät så bra och så olik den Martin Svensson som jag var van vid.
Och rätt fick jag för boken  gav mig en helt annan syn av denna människa som för mig var blond snygg kalufs som sjöng märkliga sånger om fiskar som viskar osv.
Boken var så bra så att jag läste ut den på tre dagar,hade jag haft mer tid så hade jag läst ut den på ett par timmar.
Det fashinerade mig att han tog upp den biten som många utelämnar,att de faktiskt är någon annan när de är artister än sitt eget jag. Han öppnade sin själ på ett rakt och nästan lite för ärligt sätt som fängslade mig totalt. Det var intressant att få se bakom masken på slutet av 90 talets svenska tonårsstjärna.

Jag kan verkligen rekommendera den..

Gillar man gruppen Nina Rochelle så förstår man både vissa av deras texter och hur grupp namnet kom till genom att läsa boken. Jag har alltid älskat låten taxi 43 och dess märkliga och djupa text men älskar den ännu mera nu när jag fått förklringen till texten..

Man får en hel del roliga och pinsamma info om artist och bolagseliten i Sverige,bland annat mycket från rockbjörnen och grammisgalan där det hände mycket snaskigt bakomkulisserna i början av 2000 talet. Sen är ju även denna Någon som hon heter i boken med och man behöver ju inte vara smart för att snabbt räkna ut att det denna någon är sångerskan och exfrun Dilba.

Läs boken.

Skrev till Martin i hans gästbok på hans blogg och fick det här svaret tillbaka:

"Ha ha ha. Vilket härligt inlägg. Hoppas att du gillar min nya roman. Hälsa din 15 månaders från mig. Kram Martin"

Lite kul =)


Kommentarer
Postat av: Micaela

Kul att du fick ett sådant personligt svar =)

Minns Arosfestivalen då du ringde mig mitt i natten och bara svamlade om att du hade träffat honom ;o)

Stackars Jane hihi..och mitt öra..

2009-01-28 @ 13:14:21
URL: http://annamicaelas.blogg.se/
Postat av: hannah

tack för tipset :) kram

2009-01-29 @ 15:45:11
URL: http://kraeksjuk.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback