Julen 2008

Julen blev inte riktigt som planerat men blev helt okej ändå.

Julafton hos Britta i rissne gick mycket bättre och lugnare till än väntat. Flisan hade ändrat sig mycket och höll sig rätt lugn och tyst. Det blev massa mat och massa paket. Stackars granen som vi klätt syntes knappt bakom berget av paket.
Britta agerade tomte och Flisan tog snällt emot sina paket. Nathanael slängde en snabb blick på tomten sen var inte tomten intressant längre,han var helt oberörd. Tomten gjorde sitt yttersta för att få honom att ta emot ett paket men icke. Paket är inte heller något som faller vår son i smaken än.
efter över timmens öppnande så åt vi mat igen. Åt även innan Kalle och fikade med..
Klockan sju paketerade vi in oss i bilen hela familjen plus Henke och alla nya saker och åkte hem till Bromsten.
Henke stannadeen stund sen skjutsade Marcus honom till tåget.
Kvällen blev lugn hemma med tv tittande och magsjuk son.

Juldagen åkte vi till Västerås. Som jag sett fram emot det. Vaknade på dåligt humör och kände att nåt skulle gå fel denna dag. Stressade lämnade vi Bromsten och styrde till Västerås. Svängde förbi Mikkiz först där det blev en snabb visit för att byta julklappar. Nathanael fick bilar och badsköldpaddor och jag fick min älskade viva la diva box..tusen tack för det =)
Åkte vidare till mormor för fika och släktträff. Det var trevligt. Träffade Min yngsta kusin Clara för första gången vilket var spännande. Hon var så söt och jag fick hålla i henne länge. Även hos mormor böts det julklappar i massor.
Vid 16 tiden började jag känna mig varm och yr. Magen bubblade så trodde att jag var hungrig eftersom vi inte ätit nåt.
Vi begav oss hem till mamma för att äta julbord. Hinner lagom fram så är jag jätte hängig. En timme senare kaskad kräks jag som en tok. Jag har fått vinterkräksjukan..Hela kvällen fick jag spendera i Jockes säng tillsammans med en hink..Har aldrig kräkts så mycket förut..trodde inälvorna skulle komma upp. Medan jag feberyrade i sängen så fick de andra fira jul utan mig..Jag missade paket öppningen så hann aldrig se vad Nathanael och Marcus fick av mamma och Thomas. MIna paket fick jag öppna på annandagen när jag kände mig bättre. Vi blev kvar över natten i Västerås. Som tur var så kunde Britta åka och ge katterna mat eftersom hon har nyckel hem till oss.
Det var en eländig vinterkräksjuka. Även Henke,Britta,mamma,Thomas,Jocke,Annelie,Fanny och Eva fick den. Nathanael började och sen smittade det som en löpeld. Men nu är alla bra igen..Bara mamma och Nathanael som fortfarande känner av det i magen. Nathanael har fått special kost som han ska äta så magen ska bli bra igen..
Jäkla dyrt blir det med blöjor när ungen bajsar upp till 30 ggr per dag..
Blev kvar hela dagen i Västerås på annandagen. Jocke och Marcus stack iväg på mellandagsrean men jag orkade inte så blev liggande i Jockes säng halva dagen. Först efter att jag duschat och petat i mig 1 liter nyponsoppa och en macka så orkade jag gå upp och öppna mina paket..
Det var julen det..trevlig men kunde varit lite trevligare..

julafton i bilder:




juldagen i bilder:



Fler bilder från juldagen kommer..

Tjing!

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback